«Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έπαψε ποτέ και δεν θα πάψει να στηρίζει την επιτάχυνση και την υλοποίηση του έργου κατασκευής του υποθαλάσσιου αγωγού υδροδότησης της Αίγινας από την ΕΥΔΑΠ»
Για να αποκατασταθεί η αλήθεια και για να αποφευχθεί κάθε παρερμηνεία ή αμφιβολία, σκόπιμη ή καλοπροαίρετη, αναφορικά με τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ για το έργο κατασκευής αγωγού υδροδότησης της Αίγινας από την ΕΥΔΑΠ 
ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ και Βουλευτής Α’ Πειραιά και Νησιών Θοδωρής Δρίτσας,
η Βουλευτής Κοζάνης και Εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ στο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων «Ρυθμίσεις Θεμάτων Μεταφορών, Τηλεπικοινωνιών και Δημοσίων Έργων» Ευγενία Ουζουνίδου,
ο Βουλευτής Μεσσηνίας Θανάσης Πετράκος, Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ κατά τη συζήτηση του ίδιου Νομοσχεδίου και
ο Βουλευτής Β’ Αθηνών του ΣΥΡΙΖΑ Καθηγητής Απόστολος Αλεξόπουλος, έκαναν την ακόλουθη κοινή δήλωση :
«Ο ΣΥΡΙΖΑ όχι μόνο συμφωνεί, αλλά έχει αγωνιστεί για την έγκαιρη και αξιόπιστη, αν και διαρκώς αναβαλλόμενη κατασκευή του υποθαλάσσιου αγωγού της ΕΥΔΑΠ για την υδροδότηση της Αίγινας και την επίλυση του οξύτατου χρονίζοντος προβλήματος του νησιού. Οι τραγικές παραλείψεις των Κυβερνήσεων και της προηγούμενης περιφερειακής διοίκησης έχουν αφήσει το έργο αυτό ακόμα στα χαρτιά, ενώ φυσιολογικά θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί ή τουλάχιστον να βρίσκεται σε προχωρημένη φάση υλοποίησης.
Εξαιτίας των καθυστερήσεων κατέστη αναγκαία η νομοθέτηση μεταβατικής διάταξης παράτασης της δημοπράτησης του έργου. Σημειωτέον ότι οι προηγούμενες αποφάσεις έγκρισης δημοπρατήσεων και μάλιστα με το σύστημα μελέτης – κατασκευής που είχαν εγκριθεί πριν τις 11.9.2013, παρέμεναν σε ισχύ μέχρι τις 31.12.2014, οπότε και θα έπρεπε να έχουν υποβληθεί οι προσφορές των σχετικών δημοπρασιών. Να σημειωθεί επίσης ότι στην ανάγκη παράτασης συμφώνησαν τόσο η νέα δημοτική αρχή Αίγινας και ο Δήμαρχος κ. Δημήτρης Μούρτζης, όσο και η νέα Περιφερειάρχης Αττικής κ. Ρένα Δούρου και ο Αντιπεριφερειάρχης Νησιών κ. Τάκης Χατζηπέρος.
Η από μηνός και πλέον αναμενόμενη αυτή ρύθμιση εισήχθη προς ψήφιση εντελώς ξαφνικά και απροειδοποίητα την Πέμπτη 11/12/2014 το μεσημέρι από τον Υπουργό κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη με την τροπολογία υπ΄αριθμόν 2095/54, ενώ η συζήτηση του Νομοσχεδίου που είχε αρχίσει από την προηγούμενη μέρα έφτανε προς το τέλος της και η τελική ψήφιση επί των 84 άρθρων του και των πάρα πολλών βουλευτικών και υπουργικών τροπολογιών έγινε μετά από λίγες ώρες υπό αφόρητη χρονική πίεση, όπως άλλωστε συμβαίνει συχνά στην παρούσα Βουλή.
Τόσο στην αιτιολογική έκθεση, όσο και στο κείμενο της τροπολογίας δεν υπήρχε η παραμικρή ρητή αναφορά ότι επρόκειτο για ρύθμιση που αφορά την Αίγινα. Ο Θανάσης Πετράκος ζήτησε εξηγήσεις, τις οποίες έλαβε από τον Υπουργό πολύ αργότερα με ένα συνοπτικό και αόριστο τρόπο. Για πρώτη και μόνη φορά αναφέρθηκε στη δήλωση του Υπουργού η Αίγινα, αλλά χωρίς περαιτέρω εξηγήσεις για την ταυτότητα του έργου.
Παρόλα αυτά, τη διάταξη αυτή θα την είχαμε ψηφίσει και φυσικά δηλώνουμε και τώρα ότι την εγκρίνουμε και τη στηρίζουμε. Δεν κατέστη, όμως, δυνατόν να την ψηφίσουμε πρώτον διότι, όπως προαναφέραμε δεν είχαμε από πουθενά έγκαιρη ενημέρωση για το ακριβές περιεχόμενό της, κυρίως όμως γιατί η τροπολογία αυτή περιελάμβανε και δεύτερη παράγραφο εντελώς φωτογραφική σχετικά με τα υφιστάμενα λατομεία στο Εθνικό Πάρκο Υγροτόπων Κοτυχίου – Στροφυλιάς. Σημειώνουμε και εδώ ότι η τακτική εισαγωγής υπουργικών τροπολογιών με πολλές παραγράφους διαφορετικού περιεχομένου είναι συνήθης, σκόπιμη και εκβιαστική. Η τακτική αυτή γεννά συνεχή διλήμματα στους βουλευτές και στα κόμματα, που μπορούν να συμφωνούν με μια παράγραφο και να διαφωνούν με μια άλλη, αλλά καλούνται εκβιαστικά να πάρουν θέση επί του συνόλου της τροπολογίας.
Με αυτές τις διευκρινίσεις δηλώνουμε για μια ακόμα φορά ότι η Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ συμφωνεί και εγκρίνει την πρώτη παράγραφο της τροπολογίας με αριθμό 2095/54, που αναφέρεται στην Αίγινα, ενώ καταψηφίζει τη δεύτερη παράγραφο που τη θεωρεί φωτογραφική και απαράδεκτη.
Τέλος, επισημαίνουμε ότι η ρύθμιση που ψηφίστηκε με το άρθρο 68 του ίδιου Νομοσχεδίου, ενώ αφορά σε διαφορετικό βέβαια επίπεδο τη σχέση της ΕΥΔΑΠ με τα νησιά, δε συζητήθηκε καθόλου με τις αρμόδιες δημοτικές αρχές και την Περιφέρεια. Αυτή η συζήτηση πρέπει να γίνει τώρα, έστω και εκ των υστέρων, γιατί νομοθετήθηκε μια ιδιαίτερα μονομερής και ηγεμονική σχέση της ΕΥΔΑΠ έναντι των νησιωτικών δήμων.»

ΣΧΟΛΙΑ

Please enter your comment!
Please enter your name here