Γιατί οι ιδιωτικές εταιρείες δεν παίρνουν ποτέ «κακή» βαθμολογία… 

Ανακοίνωση Νο 31   •  Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου 2018

Γιατί οι ιδιωτικές εταιρείες δεν παίρνουν ποτέ «κακή» βαθμολογία

ή πως η προσβολή των συναδέλφων της πληροφορικής και η απαξίωση
της δουλειάς τους «μυρίζει» παράδοση της υπηρεσίας στους ιδιώτες

Η ΕΥΔΑΠ χρησιμοποιεί τα βασικά συστήματα πληροφορικής εδώ και πολλές δεκαετίες. Σε μια εποχή ανάπτυξης μεγάλων υπολογιστικών συστημάτων, η εταιρεία ήταν πρωτοπόρος στην αξιοποίηση και εφαρμογή τους.

Σήμερα η πληροφορική χρησιμοποιείται σε όλες τις υπηρεσίες της εταιρείας. Διαχρονικά τροποποιήθηκε και προσαρμόστηκε στις νέες απαιτήσεις που κάθε φορά εμφανίζονταν. Το σημερινό σύστημα συμβάλλει στην αναβάθμιση των βασικών υποδομών, την αυτοματοποίηση των λειτουργιών και διαδικασιών στη μείωση του κόστους εργασιών, προσφέρει μεγάλες δυνατότητες στους χρήστες και υψηλές υπηρεσίες στους πολίτες.

Όλα τα προηγούμενα οφείλονται στο εξειδικευμένο και καταρτισμένο προσωπικό της Διεύθυνσης Πληροφορικής που με ζήλο, υπομονή, εργατικότητα και θυσίες, προσέφερε τόσα χρόνια και συνεχίζει να προσφέρει ποιοτικά υψηλές υπηρεσίες σε αυτόν τον ιδιαίτερα απαιτητικό και ταχύτατα αναπτυσσόμενο τομέα.

Αν και τα τελευταία χρόνια η πληροφορική στην ΕΥΔΑΠ έχει αναπτυχθεί σημαντικά, έχει προχωρήσει σε τόσα επιτεύγματα, αντίστοιχα άλλων σύγχρονων εταιριών, αν και προσπαθεί να ανταπεξέλθει στα νέα δεδομένα και απαιτήσεις που δημιούργησε η κρίση στην χώρα μας, δυστυχώς δεν απολαμβάνει την ανάλογη αναγνώριση και υποστήριξη από τις Διοικήσεις της εταιρίας.

Αντί να ακολουθηθεί μια πολιτική στελέχωσης της Διεύθυνσης Πληροφορικής με εξειδικευμένο προσωπικό παρατηρούμε μια απογύμνωση της Διεύθυνσης από ικανά και έμπειρα στελέχη, αφήνοντας δυσαναπλήρωτα κενά, τα οποία υποχρεωτικά πρέπει να καλυφθούν από τους λιγοστούς και λιγοστές που έχουν απομείνει. Όσο οι απαιτήσεις των οργανωτικών μονάδων της ΕΥΔΑΠ και η διαχείριση και υποστήριξη των πελατών διαρκώς τροποποιούνται και αυξάνονται τόσο το προσωπικό της Διεύθυνσης μειώνεται.

Ως αποτέλεσμα προκύπτει να μην καλύπτονται έγκαιρα όλες οι απαιτήσεις και ήδη οι φωνές εντός ΕΥΔΑΠ για παραχώρηση του αντικειμένου σε ιδιώτες αυξάνουν και μάλιστα η λύση αυτή εμφανίζεται και ως μονόδρομος.

Εύλογα αναρωτιέται κάποιος. Γιατί τα πράγματα αφέθηκαν να οδηγηθούν σε αυτό το σημείο; Τυχαία ή σκόπιμα;

Τα προηγούμενα χρόνια η ΕΥΔΑΠ συνεργαζόταν με ιδιωτικές εταιρίας πληροφορικής οι οποίες προσέφεραν τις υπηρεσίες τους, καλύπτοντας επιπλέον ανάγκες που δεν μπορούσαν ή δεν προλάβαιναν να καλυφθούν από τους συναδέλφους. Τώρα όμως μιλάμε για κάτι διαφορετικό. Το προσωπικό της Πληροφορικής σήμερα είναι ελάχιστο και ως επόμενο βήμα κάποιοι/ κάποιες δείχνουν την παραχώρηση της Πληροφορικής σε ιδιωτικές εταιρίες. Απόφαση που θα έχει καταστρεπτικά και μη αναστρέψιμα αποτελέσματα. Ολόκληρη η τεχνογνωσία χρόνων θα χαθεί και μαζί με αυτή θα τεθεί σε κίνδυνο η εμπιστευτικότητα και ασφάλεια των πάσης φύσεως μηχανογραφημένων δεδομένων καθώς και των προσωπικών δεδομένων των πολιτών.

Είναι σαφές ότι όλες διοικήσεις των τελευταίων ετών δεν συμμερίζονται την συμβολή της Πληροφορικής στην επιτυχή πορεία της εταιρίας και πιστεύουν ότι παραδίδοντας την στις ιδιωτικές εταιρείες θα υπάρχουν καλύτερα αποτελέσματα. Ας αναρωτηθούμε για ποιους.

Η μόνη εναλλακτική και επιβεβλημένη λύση για το συμφέρον της Εταιρείας και όχι βέβαια των ιδιωτών είναι  αντί να αποδυναμώνονται οι Υπηρεσίες της Πληροφορικής, να ενισχυθούν με το κατάλληλο και απαραίτητο προσωπικό, να υποστηριχθούν με την απαραίτητη τεχνολογική υποδομή, ώστε και τις απαραίτητες υπηρεσίες να παρέχουν και να βελτιώνονται οι λειτουργίες και η αποτελεσματικότητα της εταιρίας.

Η «αξιολόγηση» ως μέσο προσβολής και απαξίωσης συναδέλφων και υπηρεσιών

Στο ήδη άσχημο κλίμα που διαμορφώνει η πραγματικότητα που περιγράφεται παραπάνω, ήρθε να προστεθεί και το γεγονός της μαζικής «τιμωρίας» 15 συναδέλφων, υπαλλήλων της πληροφορικής, μέσω της χρήσης του απαξιωμένου θεσμού της ετήσιας αξιολόγησης. Οι συγκεκριμένοι συνάδελφοι εργαζόμενοι στις συνθήκες που περιγράφονται πιο πάνω, προσπαθούν καθημερινά να στηρίξουν την Πληροφορική στην ΕΥΔΑΠ και να ανταποκριθούν στο δύσκολο έργο τους. Παρόλα αυτά φαίνεται να υποτιμάται συνολικά το έργο, οι επιδόσεις, η απόδοση ακόμα και το ήθος τους!

Η αδυναμία της Διοίκησης να εφαρμόσει σε όλη την εταιρική δομή ενιαίους κανόνες αξιολόγησης και πολιτικών αξιοποίησης του ανθρώπινου δυναμικού,  γίνεται όπλο μαζικής απαξίωσης συναδέλφων και υπηρεσιών. Από ατυχή έμπνευση και κακή εκτίμηση; Από άνωθεν εντολή; Προσβάλλοντας συναδέλφους  ενισχύεται, έστω και άθελα, η πορεία εκχώρησης της Πληροφορικής σε ιδιωτικές εταιρίες.

Η Διοίκηση σε συνεννόηση με το προσωπικό και το συνδικαλιστικό κίνημα πρέπει να αλλάξει το υφιστάμενο καθεστώς αξιολόγησης, και να το κάνει οργανωμένα και συντεταγμένα, και όχι αξιοποιώντας τέτοια περιστατικά. Ως ΣΕΚΕΣ, έχουμε τοποθετηθεί, ήδη από το 2016, για το συγκεκριμένο θέμα (βλέπε υστερόγραφο).

Σε καμία περίπτωση δε μπορεί να προκαλούνται ή να επιτρέπονται ή να αξιοποιούνται ενέργειες που βάζουν «μπουρλότο» στο καλό εργασιακό κλίμα, στην ομαλή και αποτελεσματική υπηρεσιακή ζωή και οδηγούν τις εξελίξεις σε ύποπτες ατραπούς.

Όσο ακόμα υπάρχει θεσμοθετημένη η υφιστάμενη διαδικασία αξιολόγησης, πρέπει να βρεθεί τρόπος οι συγκεκριμένοι συνάδελφοι να αποκατασταθούν, ήτοι να κριθούν με τον ίδιο τρόπο και τους ίδιους κανόνες, όπως και όλοι οι υπάλληλοι της ΕΥΔΑΠ.

Πρέπει επιπλέον η επίλυση του προβλήματος να αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη μεταξύ των συναδέλφων και να φράξει τον δρόμο στους επικριτές της Πληροφορικής που στοχεύουν στην ιδιωτικοποίησή της. 

Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΟΥ ΣΕΚΕΣ ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΥΔΑΠ

 

Υ.Γ.: Στις 12-04-2016 στην Ανακοίνωση του ΣΕΚΕΣ: «Η συμβολή μας στη διαβούλευση για το οργανόγραμμα» αναφέραμε:

«Επιπλέον, το θεσμοθετημένο από την ΕΥΔΑΠ ετήσιο σύστημα αξιολόγησης του προσωπικού, δεν αποτελεί μια αξιοκρατική και διαφανή διαδικασία αξιολόγησης και κατ΄ επέκταση αξιοποίησης του προσωπικού γιατί:

  • Δεν συζητείται με τον υπάλληλο η αξιολόγησή του από τους ανωτέρους του.
  • Δεν ενημερώνεται άμεσα ο υπάλληλος μετά από την αξιολόγηση.
  • Δεν υπάρχει ενιαία πολιτική μεταξύ των προϊσταμένων στην αυστηρότητα βαθμολόγησης, με αποτέλεσμα, υπάλληλοι με αυστηρούς προϊσταμένους να μένουν χαμηλά στην επετηρίδα σε σχέση με τους υπόλοιπους υπαλλήλους.
  • Τέλος αυτή η επετηρίδα χρησιμοποιείται κατά το δοκούν από την Υπηρεσία Ανθρώπινου Δυναμικού, δηλαδή ισχύει για κάποιους και δεν ισχύει για κάποιους άλλους.

 Παρόλο που οι γνώσεις και οι δεξιότητες του προσωπικού με αρκετά χρόνια εμπειρίας είναι πολύτιμες για την Εταιρεία, είναι συχνό το φαινόμενο να μην τις εκμεταλλεύεται η Διοίκηση. Η πρακτική του πρόσφατου παρελθόντος έδειξε ότι η στελέχωση των ομάδων εργασίας, αλλά και οι μετακινήσεις και τοποθετήσεις στελεχών όλα τα τελευταία χρόνια πραγματοποιήθηκαν με τελείως αδιαφανείς διαδικασίες. Με αυτούς τους όρους είναι σήμερα στελεχωμένη η ΕΥΔΑΠ στις θέσεις ευθύνης».


ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΕ PDF 

x Shield Logo
This Site Is Protected By
The Shield →