ΣΥΜΜΑΧΙΑ: «Η διοίκηση να ανακαλέσει την πρόχειρη και επισφαλή βάση για τη νέα σύμβαση ΕΥΔΑΠ ΑΕ – Δημοσίου»

 

2 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2018

 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Συναδέλφισσες & συνάδελφοι 

Για να εισαχθεί  η ΕΥΔΑΠ  στο χρηματιστήριο χωρίστηκε το 1999 με τον ν. 2744 στην ΕΥΔΑΠ Α.Ε. και την ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΓΙΩΝ ΕΥΔΑΠ (ΝΠΔΔ). Στην ΕΥΔΑΠ Α.Ε. παρέμεινε η περιουσία από την είσοδο των διυλιστηρίων έως και τους βιολογικούς καθαρισμούς ενώ στο ΝΠΔΔ μεταβιβάστηκε όλο το Εξωτερικό Υδροδοτικό Σύστημα Αττικής (ΕΥΣ) από τις πηγές έως την είσοδο των διυλιστηρίων (φράγματα, λίμνες, υδραγωγεία μεταφοράς, γεωτρήσεις, αντλιοστάσια κλπ.).

Έκτοτε η σχέση των δύο Εταιρειών ρυθμίστηκε με σύμβαση μεταξύ του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ και της  ΕΥΔΑΠ Α.Ε. που ισχύει έως την 26.10.2019.
Στα πλαίσια της σύμβασης αυτής ρυθμίστηκαν οι υποχρεώσεις των δύο εταιρειών και η τιμή του ακατέργαστου νερού σύμφωνα με την κοινοτική οδηγία 2000/60. Η τιμή του ακατέργαστου νερού για την πρώτη πενταετία (1999-2004) αντιστοιχούσε με την λειτουργία (μισθοί), συντήρηση, και έργα μέχρι 150.000€ που γίνεται από την Διεύθυνση Υδροληψίας. Στην συνέχεια το 2013 με ΚΥΑ έγινε η απόσβεση των χρεών του Ελληνικού Δημοσίου και της ΕΥΔΑΠ Α.Ε. προσδιορίστηκε τιμή ακατέργαστου νερού 0,084€/m³, παράλληλα δημιουργήθηκε η Ειδική Γραμματεία Υδάτων (ΕΓΥ). Το  2017 μέσω αυτής βγήκε η νέα ΚΥΑ που δίνει τις κατευθύνσεις για την τιμή του ακατέργαστου νερού και που  μετά την λήξη  της υπάρχουσας σύμβασης (26.10.2018) θα υπολογίζεται με βάση αυτής.
Από το 2017 ξεκίνησαν οι διαπραγματεύσεις για την υπογραφή τις νέας Σύμβασης του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ και ΕΥΔΑΠ Α.Ε. και τον Ιούνιο του ιδίου έτους παρουσιάστηκε το πρώτο σχέδιο για συζήτηση στο οποίο υπήρχαν ενστάσεις και ασάφειες.

Συναδέλφισσες & συνάδελφοι

Την Παρασκευή 30.11.2018 αιφνιδιαστικά με προφορική εισήγηση του Διευθύνοντος Συμβούλου ζητήθηκε εξουσιοδότηση  για την έναρξη των διαπραγματεύσεων σχετικά με την υπογραφή της νέας Σύμβασης του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ με την ΕΥΔΑΠ Α.Ε. για τα επόμενα (20) είκοσι έτη.

Η ΣΥΜΜΑΧΙΑ μέσω του εκπροσώπου των Εργαζομένων στο ΔΣ Γ. Αλεξανδράκη εξέφρασε τη διαφωνία της για τη διαπραγματευτική προσέγγιση ζητώντας την αλλαγή του κείμενου που θα αποτελέσει τη βάση για την  υπογραφή της τελικής σύμβασης.

Μεταξύ άλλων τέθηκαν ενστάσεις:

  1. Για τους λόγους που  επιλέχθηκε η στρατηγική της υπογραφής δύο (2) συμβάσεων, μιας (1) μεταξύ του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ και ΕΥΔΑΠ Α.Ε. που ορίζει τις σχέσεις της ΕΥΔΑΠ Α.Ε. και του Δημοσίου για την παροχή ποιοτικού νερού και ασφαλή λειτουργία και συντήρηση των δικτύων ύδρευσης αποχέτευσης κλπ.,
    και μιας (1) μεταξύ της Εταιρείας Παγίων ΕΥΔΑΠ και ΕΥΔΑΠ Α.Ε. που ορίζει τις σχέσεις των δύο εταιρειών για την μεταφορά του νερού στην είσοδο των διυλιστηρίων, τα έργα, την συνήθη λειτουργία και συντήρηση κλπ.
  2. Για το ρόλο του Υπερταμείου που προτείνει μέσω της ΕΥΔΑΠ Α.Ε να διαχειρίζεται, να λειτουργεί και να συντηρεί το Εξωτερικό Υδροδοτικό Σύστημα (ΕΥΣ) που ανήκει στο Δημόσιο εν λευκώ και χωρίς όρους. Μήπως με αυτήν την εξέλιξη ανοίγει η όρεξη σε υποψήφιους αγοραστές για την εξαγορά της ΕΥΔΑΠ;
  3. Για την τιμή του νερού που θα υπολογίζεται ετησίως σύμφωνα με την ΚΥΑ και τα προβλεπόμενα αυτής. Στην τιμή του νερού θα έχουν ρόλο και λόγο οι Αποκεντρωμένες Περιφέρειες της Αττικής, Στερεάς και Δυτικής Ελλάδας (καθότι το νερό έρχεται από τις τρεις αυτές Περιφέρειες) και ο οικονομικός συμψηφισμός μεταξύ της ΕΥΔΑΠ Α.Ε. και Εταιρείας παγίων ΕΥΔΑΠ θα γίνεται σύμφωνα με αυτή την τιμή. Η τιμή του νερού κάθε χρόνο θα είναι μεταβαλλόμενη και θα εξαρτάται πάντα από τα αποθέματα. Τι θα γίνεται σε περίπτωση λειψυδρίας; Θα αυξηθεί η τιμή του νερού;
    Η ανάκτηση κόστους του φυσικού πόρου θα γίνεται θεωρώντας την υπερυψηλή κερδοφορία της ΕΥΔΑΠ ΑΕ για όλη την 20ετία εγγυημένη;
  4. Ο τρόπος υπολογισμού της τιμής του νερού γίνεται  μέσω μιας ασαφούς διαδικασίας.Πως διασφαλίζεται η κοινωνική πολιτική;
    Που θα μετακυλίεται το κόστος; Πως εξασφαλίζεται ότι δεν θα μετακυληθεί στους εργαζόμενους και στην λειτουργία της ΕΥΔΑΠ, με την μείωση του μισθολογικού και λειτουργικού κόστους;
  5. Λαμβάνοντας υπόψη τα οικονομικά στοιχεία για την τιμολόγηση των υπηρεσιών του 2017 το κόστος απολογιστικά ανέρχεται στα 26,5 εκ. Με δεδομένο αυτό που παρουσιάστηκε και στο Διοικητικό Συμβούλιο η ΕΥΔΑΠ θα έχει οριακή  ανάκτηση κόστους. Για ποιο λόγο δεν εισακούστηκαν οι ενστάσεις υπηρεσιακών στελεχών που τα είχαν επισημάνει;

Θεωρούμε ότι διοίκηση θα πρέπει να δείξει υπευθυνότητα και να ανακαλέσει την πρόχειρη και επισφαλή βάση για διαπραγμάτευση που εισηγήθηκε και να επανεξετάσει το όλο ζήτημα σε βάση που να διασφαλίζει το αντικείμενο της εταιρείας, την βιωσιμότητά της, τους εργαζομένους και την κοινωνία.

 Κρίνεται σκόπιμο δε, να ζητήσει την συνεισφορά των εργαζομένων μέσω των θεσμοθετημένων οργάνων, να λάβει υπόψη της την 1906/2014 απόφαση του ΣτΕ και την πρόταση του Πρωθυπουργού για την συνταγματική κατοχύρωση του φυσικού πόρου του νερού αλλά και της διαχείρισης του.

ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ
Η ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

x Shield Logo
This Site Is Protected By
The Shield →