Σύλλογος Επιστημονικού Προσωπικού: «Είμαστε αντίθετοι στις αλλαγές στο Οργανόγραμμα»

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Ε.ΥΔ.Α.Π.

Μέλος ΟΜ.Ε. Ε.ΥΔ.Α.Π.

Αθήνα, 22-  4 – 2019 

Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η

Συναδέλφισσες – Συνάδελφοι, 

Η Διοίκηση, με απόφαση του Διοικητικού της Συμβουλίου, πραγματοποίησε   οργανογραμματικές μεταβολές με βασικό άξονα την κατάργηση των δύο υφιστάμενων Γενικών Διευθύνσεων Ανθρωπίνου Δυναμικού και Οικονομικού και την αντικατάσταση τους από μία νέα Γενική Διεύθυνση Οικονομικών και Ανάπτυξης.

H Νέα Γενική Διεύθυνση περιλαμβάνει το σύνολο των οργανωτικών μονάδων των προαναφερόμενων Γενικών Διευθύνσεων (εκτός της Διεύθυνσης Ασφάλειας Εγκαταστάσεων & Διοικητικής Υποστήριξης ΠΣΕΑ), καθώς και τις Διευθύνσεις Πληροφορικής και Ψηφιακής Διοικητικής Πληροφόρησης.

Σαν Σύλλογος  είμαστε αντίθετοι σε αυτή την εξέλιξη γιατί η συγχώνευση των δύο Γενικών Διευθύνσεων,  τουλάχιστον αρχικά, μόνο προβλήματα και οργανωτικές δυσλειτουργίες έχει να επιφέρει στις δραστηριότητες της εταιρείας και  στην αποτελεσματικότητα των εταιρικών διαδικασιών της.

Σε όλες τις σύγχρονες εισηγμένες εταιρείες, το Ανθρώπινο Δυναμικό και οι Οικονομικές Υπηρεσίες βρίσκονται σε ξεχωριστές ιεραρχικά δομές γιατί επιτελούν τελείως διαφορετικούς ρόλους και οι οργανωτικές τους μονάδες έχουν διαφορετικά αντικείμενα και αρμοδιότητες. Όσον αφορά τη Διεύθυνση Πληροφορικής και τη Διεύθυνση Ψηφιακής Διοικητικής Πληροφόρησης,  θα μπορούσαν να ενταχθούν είτε στη υφιστάμενη Γενική Διεύθυνση Συντονισμού και Υποστηρικτικών Λειτουργιών, είτε στη πρώην Γενική Διεύθυνση Ανθρωπίνου Δυναμικού καθώς οι δραστηριότητες τους θεωρούνται κομβικές για την εταιρεία και αφορούν το σύνολο των διαδικασιών της εταιρείας.

Μας προκαλεί επίσης ερωτηματικά και έντονο προβληματισμό, η μη κάλυψη της θέσης του νέου Γενικού Διευθυντή, παρότι ο Σύλλογος διαθέτει ικανά και άξια στελέχη με εμπειρία και καταγεγραμμένο έργο που διαθέτουν όλα τα απαραίτητα προσόντα για την πλήρωσή της.

Θεωρούμε ότι  είναι προσωρινή αυτή η επιλογή της Διοίκησης και δεν υπάρχουν σκοπιμότητες ή  πρόκειται να επικρατήσουν άλλες σκέψεις, όπως η κάλυψη της θέσης από στέλεχος εκτός ΕΥΔΑΠ, επιλογή  με την οποία διαφωνούμε κάθετα, γιατί αφενός ουσιαστικά εξυπηρετεί τους σκοπούς του Υπερταμείου και αφετέρου υποβαθμίζει και απαξιώνει ιδιαίτερα το Διοικητικό και Οικονομικό στελεχιακό δυναμικό που συμβάλει καθημερινά στη βελτίωση της εικόνας και των αποτελεσμάτων της εταιρείας.

Όσον αφορά   τα κριτήρια επιλογής στελεχών για τη πλήρωση των θέσεων ευθύνης, ο Σύλλογος έχει εκφράσει πολλές φορές στο παρελθόν τις απόψεις του, ώστε τα άτομα που επιλέγονται για να στελεχώσουν τις θέσεις ευθύνης να είναι ευρέως αποδεκτά.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι θα πρέπει να συνεκτιμώνται η συνάφεια θέσης – γνωστικού αντικειμένου, η εργασιακή εμπειρία, η τήρηση της ιεραρχίας σε συνδυασμό με τις ικανότητες και τις δεξιότητες του εργαζόμενου. Παρόλα αυτά, πάγια πρακτική όλων των Διοικήσεων διαχρονικά είναι να εφαρμόζουν  το διευθυντικό δικαίωμα στην επιλογή των στελεχών και όχι μία αντικειμενική και αξιοκρατική διαδικασία.

Καλούμε τη Διοίκηση να εξετάσει τους προβληματισμούς μας, ώστε να βρεθεί επιτέλους μία διαδικασία επιλογής  με διαφάνεια προς όφελος μιας δημόσιας ΕΥΔΑΠ με κοινωνικό πρόσωπο και αναπτυξιακή προοπτική.

Άλλωστε για να πετύχει οποιαδήποτε οργανωτική μεταβολή πρέπει να υπάρχουν ξεκάθαροι στρατηγικοί στόχοι και επιχειρησιακό σχέδιο από τη Διοίκηση και σε αυτό πρέπει να συμβάλει και το επιστημονικό προσωπικό της εταιρείας, το οποίο δεν πρέπει να μένει αδιάφορο σε συνεχείς αλλαγές του οργανογράμματος, στη μείωση του προσωπικού και στην εκχώρηση αντικειμένων της εταιρείας σε συμβούλους – ιδιώτες.

Τέλος ευχόμαστε καλή επιτυχία στο έργο όλων των στελεχών που ανήκουν στο Σύλλογό μας και τοποθετήθηκαν σε θέση ευθύνης. 

ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ 

Σπύρος Κυρίτσης

  Η ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Εύη  Κοτσαλή

 

ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

ΣΧΟΛΙΑ

Δώστε το σχόλιό σας
Please enter your name here