Παράκαμψη του ΑΣΕΠ και επισήμως για τις επιχειρήσεις του Υπερταμείου με νομοσχέδιο

0
190
Θεσμοθετείται και επίσημα η παράκαμψη του ΑΣΕΠ για τις προσλήψεις που θα διενεργούνται στο μέλλον από δημόσιες συγκοινωνιακές επιχειρήσεις και γενικότερα όσες υπάγονται στο Υπερταμείο (ΕΕΣΥΠ) μέσω νομοσχεδίου που έχει κατατεθεί σε δημόσια διαβούλευση από το υπουργείο Οικονομικών.

Οπως αναφέρεται στα άρθρα 30 και 39 του νομοσχεδίου, οι προσλήψεις του προσωπικού αορίστου χρόνου «διενεργούνται στο πλαίσιο της πολιτικής προσλήψεων εκάστης εταιρείας και του επιχειρησιακού σχεδίου», «χωρίς την έγκριση της επιτροπής της υπ’ αρ. 33/2006 (Α’ 280) Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου» και «ύστερα από δημόσια προκήρυξη, η οποία καταρτίζεται από τα αρμόδια όργανα της εταιρείας και εγκρίνεται από το διοικητικό συμβούλιο».

Το ΑΣΕΠ θα έρχεται εκ των υστέρων να ελέγξει τη νομιμότητα των προκηρύξεων αλλά και την ορθότητα των πινάκων κατάταξης των επιτυχόντων και μάλιστα με ασφυκτικές χρονικές προθεσμίες 10 ημερών οι οποίες αν παρέλθουν χωρίς να έχει εκφραστεί γνώμη, αυτό σημαίνει ότι το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού εγκρίνει τα αποτελέσματα.

Με κοινή δήλωσή τους ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Παππάς και ο τομεάρχης Εσωτερικών Κώστας Ζαχαριάδης μιλούν για «πρωτοφανή απαξίωση και παράκαμψη του ΑΣΕΠ» που επιχειρείται για ακόμη μια φορά από την κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη. «Με το νέο “γαλάζιο” νομοσχέδιο, που προωθεί σχεδόν εν κρυπτώ και με fast track διαδικασίες, επιχειρεί να θεσμοθετήσει τις ρουσφετολογικού τύπου προσλήψεις προσωπικού στις ΔΕΚΟ Μεταφορών (ΟΑΣΑ, ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ κ.α.), για τις οποίες θα αποφασίζει η εκάστοτε διοίκηση των μεταφορικών εταιρειών με αδιαφανή και αυθαίρετα κριτήρια», αναφέρουν.

Υπενθυμίζεται ότι ανάλογο σύστημα εφαρμόστηκε το 2020 με τις τότε προσλήψεις στις αστικές συγκοινωνίες, που είχε ως συνέπεια να ανεβοκατεβαίνουν πίνακες επιτυχόντων, να εκτίθενται δημοσίως τα στοιχεία των αποτυχόντων και η όλη διαδικασία να πλήττεται από πολλά ευτράπελα. Οπως αναφέρουν οι τομεάρχες του ΣΥΡΙΖΑ, «για το ΑΣΕΠ επιφυλάσσεται ο ρόλος του “κομπάρσου” στο πλαίσιο της νομιμοφάνειας, καθώς δεν θα έχει κανέναν απολύτως λόγο στις προσλήψεις», ενώ η κυβέρνηση Μητσοτάκη «δεν μπορεί να κρύψει καν την πρόθεσή της να εκχωρήσει σταδιακά τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες στις ιδιωτικοποιήσεις και σε διάφορες ανώνυμες εταιρείες μέσω της “εταιρικής διακυβέρνησης”». «Για τη χειρότερη κυβέρνηση της Μεταπολίτευσης σημασία δεν έχουν ούτε η αξιοκρατία ούτε η αριστεία. Σκοπός της ήταν και είναι να καταστήσει το Δημόσιο βορά στα ιδιωτικά συμφέροντα», καταλήγουν οι Κ. Ζαχαριάδης και Ν. Παππάς.

Κινητές αξίες

Οπως ανέφερε σε πρόσφατο ρεπορτάζ για το ίδιο νομοσχέδιο (25/8/2022, «Σκούπα ιδιωτικοποίησης σε ΔΕΚΟ και Α.Ε. του Δημοσίου») η «Εφ.Συν.», το υπουργείο Οικονομικών επιχειρεί να επιβάλει κανόνες του ιδιωτικού τομέα για προσλήψεις, αμοιβές και εργασιακές σχέσεις, συμβάσεις και προμήθειες, δημόσια εποπτεία και έλεγχο, πιστοληπτική αξιολόγηση και χρηματοδότηση. Ακόμη και οι ιδιωτικοποιήσεις θα «αναγγέλλονται» απλώς και χωρίς όριο.

Οπως αναφέρεται, μεταξύ άλλων, «ο υπουργός Οικονομικών μπορεί με απόφασή του να αξιοποιεί τις πάσης φύσεως κινητές αξίες που έχουν περιέλθει στο Ελληνικό Δημόσιο» και «να εκποιεί ελευθέρως, είτε κατόπιν εκδήλωσης ενδιαφέροντος από τους λοιπούς μετόχους ή οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο, είτε κατόπιν προτάσεώς του, μετοχές που κατέχει σε ανώνυμες εταιρείες μη εισηγμένες σε χρηματιστήριο αξιών» ή «μετοχές που κατέχει σε εταιρείες που είναι υπό εκκαθάριση, ανεξαρτήτως ποσοστού συμμετοχής».