Το best seller εμφιαλωμένο ποτό παγκοσμίως είναι το νερό, με μεγάλη διαφορά στις πωλήσεις από τους χυμούς φρούτων και τα ανθρακούχα ποτά. Είναι, όμως, τόσο υγιεινό όσο νομίζουμε; Αξίζει τελικά να αγοράζουμε εμφιαλωμένο νερό;
Το παράδοξο είναι ότι ενώ το νερό μας παρέχεται σχεδόν δωρεάν μέσω της βρύσης μας, το εμφιαλωμένο νερό, που έχει τεράστιες πωλήσεις, κοστίζει περίπου 500 με 1000 φορές ακριβότερα. Μήπως επειδή θεωρείται πιο υγιεινό; Ή επειδή έχει καλύτερη γεύση;
Λόγω της εμφιάλωσης, επιφέρει ένα βαρύ για το περιβάλλον αποτύπωμα άνθρακα. Κάποιες εκτιμήσεις αναφέρουν περίπου 82,8 g CO2 για ένα μπουκάλι μισού λίτρου – όχι ασήμαντο, αν αναλογιστούμε πόσοι πίνουν εμφιαλωμένο νερό. Αν και τα ποσοστά ανακύκλωσης αυξάνονται, ωστόσο, εκτιμάται ότι, στην Αμερική για παράδειγμα, μόνο το ένα τέταρτο των φιαλών ανακυκλώνονται. Αξίζει πραγματικά τόσο πολύ να πληρώνουμε το πόσιμο νερό και ταυτόχρονα να επιβαρύνουμε τον πλανήτη; Μήπως θα πρέπει να σταματήσουμε να αγοράζουμε εμφιαλωμένο νερό;
Δεν υπάρχει καμία απόδειξη ότι το εμφιαλωμένο νερό είναι καλύτερο για την υγεία μας. Μάλιστα, σε πολλές περιπτώσεις, μπορεί να είναι λιγότερο ασφαλές από το νερό της βρύσης. Τα δύο τρίτα του νερού της βρύσης προέρχονται από επιφανειακά ύδατα (ταμιευτήρες, λίμνες, ποτάμια) και το υπόλοιπο από τα υπόγεια ύδατα (υπόγειους γεωλογικούς σχηματισμούς που αποθηκεύουν νερό της βροχής).
Υπόκειται σε ελέγχους, κάτω από αυστηρές προδιαγραφές, σύμφωνα με τον καθηγητή Paul Younger, που είναι γεωχημικός ύδατος. Αυτό καθιστά το νερό της βρύσης ασφαλέστερο από το εμφιαλωμένο. Η Επιθεώρηση Πόσιμων Υδάτων ελέγχει το δίκτυο ύδρευσης (99,97% των δειγμάτων περνούν ελέγχους αυστηρών προδιαγραφών).
Μια μελέτη, σε περισσότερα από 1.000 άτομα στο Μπέλφαστ, διαπίστωσε ότι οι ερωτώμενοι δεν μπορούσαν να διακρίνουν τη διαφορά μεταξύ του νερού της βρύσης και του εμφιαλωμένου, όταν ρωτήθηκαν ποιο ήταν πιο ευχάριστο, καθαρό, φυσικό και δροσιστικό.
Το εμφιαλωμένο νερό μπορεί να προέρχεται από πηγές ή από το δίκτυο. Η επιτυχία των πωλήσεών του οφείλεται στο εξαιρετική μάρκετινγκ και στη δική μας τεμπελιά και αναβλητικότητα να αγοράζουμε επαναχρησιμοποιήσιμες φιάλες και τις γεμίζουμε με νερό βρύσης.