Δευτέρα, 3 Φεβρουαρίου, 2025
ΣYΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΕΝΩΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ & ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ • ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΥΔΑΠ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

“Πονοκέφαλος” στην κυβέρνηση για ΟΑΣΘ και ΕΥΑΘ

Σαν ηλεκτρικές καρέκλες μοιάζουν οι θέσεις των προέδρων σε ΟΑΣΘ και ΕΥΑΘ, καθώς και στις δυο περιπτώσεις υπάρχουν σημαντικά ζητήματα που πρέπει να διευθετηθούν άμεσα. Βέβαια, πρωτεύον για την κυβέρνηση είναι η αλλαγή διοίκησης στον ΟΑΣΘ, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι οι ανακοινώσεις θα γίνουν τη Δευτέρα.

Υπάρχει έντονος «πονοκέφαλος» στο γραφείο του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή για τον ΟΑΣΘ, διότι δεν είναι πολλοί που θέλουν να μπουν στη θέση του Στέλιου Παππά, αναγνωρίζοντας ότι ο οργανισμός βρίσκεται στη χειρότερη κατάσταση που έχει υπάρξει και χρειάζεται πολλή δουλειά για την αναγέννηση του. Οι ελλείψεις σε λεωφορεία και σε προσωπικό είναι ένα κομμάτι που θα δυσκολέψει αρκετά τον επόμενο, ώστε να φέρει τον ΟΑΣΘ σε ικανοποιητικούς ρυθμούς. Την ίδια ώρα, υπάρχει κλίμα δυσπιστίας στο προσωπικό, ενώ ο νέος πρόεδρος θα πρέπει να αντιμετωπίζει και το ισχυρό συνδικάτο εργαζομένων που πολλές φορές έρχεται απέναντι στην διοίκηση.

Επίσης, στον ΟΑΣΘ υπάρχουν σοβαρές εκκρεμότητες, με την εκκαθάριση του οργανισμού να μην έχει ολοκληρωθεί ακόμα. Την λειτουργία του οργανισμού, ίσως να επηρεάσουν και ανοιχτά θέματα με αγωγές, μηνύσεις και προσφυγές στην δικαιοσύνη. Το σημαντικότερο όλων όμως είναι το αίτημα του κόσμου: να μπορεί να πηγαίνει κάθε μέρα στην δουλειά του με αξιοπρέπεια και ασφάλεια.

Στο επιτελείο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ψάχνουν ένα πρόσωπο που συνδυάζει ικανότητα διοίκησης, πυγμή για να μπορεί να επιβληθεί αλλά και κύρος ώστε να μπορεί να ζητάει από την κυβέρνηση την βοήθεια της σε θέματα που απασχολούν τον ΟΑΣΘ. Σύμφωνα με πληροφορίες του makthes.gr, ένα από τα πρόσωπα που προτάθηκε να αναλάβει τον οργανισμό είναι ο Δημήτρης Σταμάτης. Ως υπουργός Επικρατείας επί κυβερνήσεως Σαμαρά, ο κ. Σταμάτης δοκιμάστηκε σε δύσκολες συνθήκες, καθώς συμμετείχε σε διαπραγματεύσεις με τους θεσμούς και επέβλεπε όλους τους υπουργούς. Στο παρελθόν, διετέλεσε επίσης γενικός γραμματέας του πρώην υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών και γενικός γραμματέας Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ενώ έχει διατελέσει διοικητής της Πολιτικής Αεροπορίας και πρόεδρος του ΗΛΠΑΠ.

Μαθαίνουμε, ότι η πρόταση του έχει γίνει ήδη και ότι ο ίδιος αρχικά το αντιμετωπίζει με επιφυλάξεις για την στήριξη που θα έχει αλλά και για το στρατηγικό σχέδιο που θα εκπονηθεί. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες του makthes.gr στο τραπέζι έπεσε και η πρόταση να αναλάβει ο πρώην υπουργός το τιμόνι της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. Ο ίδιος δεν εξέφρασε κάποια προτίμηση ανάμεσα στα δυο, ωστόσο αναμένει τα επόμενα 24ωρα να του ανακοινωθεί τελικά η θέση που θα αναλάβει.

Βέβαια, για την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. εξ’ αρχής από το σύστημα Μητσοτάκη είχε προταθεί ο Νίκος Ταχιάος. Θέλουν από την κυβέρνηση ένα πρόσωπο από τη Θεσσαλονίκη, καθώς το μείζον θέμα για την εταιρεία είναι η ολοκλήρωση του μετρό στην πόλη. Για αυτό αναζητούν ένα τοπικό στέλεχος που θα γνωρίζει καλά το θέμα και θα έχει εντρυφήσει στο αντικείμενο. Μια παράμετρος που εξετάζουν για τον Νίκο Ταχιάο είναι πως ίσως περίπου σε έξι μήνες μπορεί να ορκιστεί βουλευτής. Όντας ο πρώτος επιλαχών στην Α’ Θεσσαλονίκης, αναμένεται να αντικαταστήσει τον πρώην πρωθυπουργό, Κώστα Καραμανλή, στα βουλευτικά έδρανα, καθώς ακούγεται εντονότερα πλέον ότι θα προταθεί για Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Όμως, αυτή η περίπτωση δεν λειτουργεί αποτρεπτικά για την επιλογή του Νίκου Ταχιάου, καθώς μπορεί να αναλάβει αρχικά ο ίδιος με στόχο να αποτιμήσει τα όσα παραλαμβάνουν από την προηγούμενη κυβέρνηση, να θέσει ένα νέο χρονοδιάγραμμα και στη συνέχεια να αντικατασταθεί από κάποιο άλλο πρόσωπο. Σύμφωνα με πληροφορίες του makthes.gr, ακόμα δεν του έχει γίνει η πρόταση, ωστόσο μέσα στην εβδομάδα αναμένεται να ανοίξει ο φάκελος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. Πάντως, είναι δεδομένο πως ο σταθμός Βενιζέλου, πρόκειται να βρεθεί και πάλι στο επίκεντρο, καθώς η νέα υπουργός Πολιτισμού ως γενική γραμματέας του υπουργείου επί κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, υποστήριζε πως πρέπει να γίνει απόσπαση των αρχαίων από τον σταθμό και όχι η μέθοδος in situ που εφάρμοσε ο Γιάννης Μυλόπουλος. Την ίδια άποψη είχε εκφράσει στο παρελθόν και ο νεοεκλεγείς δήμαρχος, Κωνσταντίνος Ζέρβας, επιμένοντας πως πρέπει να γίνει η προσωρινή απόσπαση των αρχαιοτήτων και όταν ολοκληρωθούν οι εργασίες στο σταθμό να γίνει η επανατοποθέτηση τους.

Στην ΕΥΑΘ, η παραίτηση Κρεστενίτη άφησε περιθώρια για μια νέα εποχή στην εταιρεία, καθώς το Υπερταμείο (που κατέχει το 50%), μετά από αυτό το «κενό» που δημιουργήθηκε, ανέλαβε δράση. Η διοίκηση του Υπερταμείου έχει αναθέσει σε εταιρεία να αναζητήσει πρόσωπα για τη θέση του διευθύνοντα συμβούλου στην ΕΥΑΘ. Σύμφωνα με πληροφορίες, πριν τις 2 Αυγούστου, που είναι η γενική συνέλευση των μετόχων, οι επικρατέστεροι για την θέση του διευθύνοντα συμβούλου θα περάσουν από το δ.σ. του Υπερταμείου, ώστε να επιλεχθεί ο  επόμενος. Ο διευθύνων σύμβουλος στην ουσία θα είναι ένας εκτελεστικός πρόεδρος στην ΕΥΑΘ, καθώς αυτός θα καθορίζει τα πάντα στην εταιρεία. Η θέση του πρόεδρου, που θα την ορίσει η νέα κυβέρνηση, θα έχει έναν ευρύτερο ρόλο και θα ασχολείται με τα αιτήματα προς την εταιρεία, τους εργαζομένους και το συνδικάτο τους που είναι ισχυρό κ.α. Για την συγκεκριμένη θέση δεν συγκεντρώνονται πάντως πολλά αιτήματα από τοπικά στελέχη της ΝΔ, με τους περισσότερους να σκέφτονται ότι είναι μια δύσκολη θέση και θέλει προσοχή, λόγω των εξελίξεων που θα υπάρξουν, ενώ ταυτόχρονα μέσα από αυτή δεν θα έχουν την προβολή που επιζητούν. Το Υπερταμείο, έχει αποδεχθεί να εξεταστεί μεταγενέστερα η πώληση της ΕΥΑΘ, ωστόσο στόχος της είναι να αρχίσει να δουλεύει η εταιρεία με ιδιωτικό management. Σύμφωνα με πληροφορίες, επιδιώκουν αυτό τον τρόπο διοίκησης από το Υπερταμείο, διότι ενοχλήθηκαν πολύ από τις αρκετές μονιμοποιήσεις που έγιναν από την προηγούμενη κυβέρνηση, με αποτέλεσμα να υπάρχει μείωση κέρδους.

Τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν τις απόψεις των συγγραφέων τους

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ