Σε 45 ημέρες από την ψήφιση του νομοσχεδίου που έχει ετοιμάσει το υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης θα επαναπροσληφθούν όλοι οι απολυμένοι και δημόσιοι υπάλληλοι που έχουν τεθεί σε καθεστώς διαθεσιμότητας. Το νομοσχέδιο αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή τις επόμενες ημέρες.
Το νομοσχέδιο που αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή τις επόμενες ημέρες περιλαμβάνει διατάξεις που αφορούν:
-Τον εκδημοκρατισμό και τον εξορθολογισμό της διοίκησης.
-Τα δικαιώματα των πολιτών και την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας.
-Την αποκατάσταση αδικιών με την επαναφορά προσωπικού και την κινητικότητα των επιτυχόντων σε παλαιότερους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ.
**********
Αναλυτικά:
Γ- Αποκατάσταση αδικιών-Επαναφορά προσωπικού-Κινητικότητα
Άρθρο 20 Πεδίο εφαρμογής
1. Στις διατάξεις του παρόντος κεφαλαίου εμπίπτουν μόνιμοι και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου υπάλληλοι:
α) των οποίων έχει λυθεί η υπαλληλική σχέση κατόπιν λήξης της διαθεσιμότητας, ή οι οποίοι μετά την έκδοση οριστικών πινάκων δεν ανέλαβαν υπηρεσία ή παραιτήθηκαν μετά την ανάληψη αυτής και μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος νόμου,
β) οι οποίοι τελούν σε καθεστώς διαθεσιμότητας βάσει του ν.4172/2013 και του ν.4250/2014, ακόμη και εάν έχει παρέλθει ο χρόνος της διαθεσιμότητας χωρίς να έχει λυθεί η υπαλληλική τους σχέση,
γ) οι οποίοι τελούν σε διαθεσιμότητα σύμφωνα με τις διατάξεις του άρ.67 παρ.4 του ν.4316/2014,
δ) οι οποίοι, αφού τέθηκαν σε διαθεσιμότητα κατόπιν κατάργησης της θέσης τους, υπηρετούν βάσει δικαστικής απόφασης με τη διαδικασία ασφαλιστικών μέτρων,
ε) οι οποίοι ανήκαν οργανικά σε Ν.Π.Δ.Δ. και Ν.Π.Ι.Δ., τα οποία καταργήθηκαν με τις διατάξεις του ν.4250/2014 και
στ) οι οποίοι τέθηκαν σε εργασιακή εφεδρεία δυνάμει των διατάξεων των παρ.6 και 7 του άρθρου 34 του ν.4024/2011.
2. Στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος κεφαλαίου δεν εμπίπτουν υπάλληλοι των οποίων η υπαλληλική σχέση λύθηκε κατόπιν υποβολής αίτησης παραίτησης και υποβολής αίτησης για συνταξιοδότηση.
Συγκεκριμένα
Άρθρο 05: Είδη, περιεχόμενο και αρμοδιότητα σύναψης συλλογικών συμβάσεων στο δημόσιο
1. Οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας στο δημόσιο διακρίνονται σε γενικές και ειδικές.
2. Οι γενικές συλλογικές συμβάσεις εργασίας ρυθμίζουν τους όρους και τις συνθήκες απασχόλησης και αμοιβής όλων των υπαλλήλων που υπάγονται στο κεφάλαιο αυτό και καταρτίζονται ύστερα από διαπραγματεύσεις, που διεξάγονται μεταξύ αφενός της πλέον αντιπροσωπευτικής τριτοβάθμιας συνδικαλιστικής οργάνωσης των πιο πάνω υπαλλήλων και αφετέρου του Δημοσίου. Από την πλευρά του δημοσίου οι διαπραγματεύσεις διεξάγονται από τον Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης από κοινού με τον Υπουργό Οικονομικών, όταν η διαπραγμάτευση αφορά και σε οικονομικά θέματα ή από εκπροσώπους τους που ορίζουν με απόφασή τους.
3. α) Οι ειδικές συλλογικές συμβάσεις εργασίας ρυθμίζουν τους όρους και τις συνθήκες απασχόλησης σε σχέση με ζητήματα, τα οποία αφορούν στις ιδιομορφίες και στις ιδιαίτερες συνθήκες εργασίας επιμέρους χώρων εργασίας. Με τις συμβάσεις αυτές δεν μπορεί να ρυθμίζονται θέματα αμοιβών, τα οποία αποτελούν αντικείμενο αποκλειστικά των γενικών συλλογικών συμβάσεων εργασίας.
β) Οι ειδικές συλλογικές συμβάσεις εργασίας καταρτίζονται ανά Υπουργείο, ν.π.δ.δ., ο.τα, ΑΕΙ, αυτοτελή δημόσια υπηρεσία, ανεξάρτητη δημόσια υπηρεσία ή Ανεξάρτητη Αρχή, ή ανά ομάδα ομοειδών νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου ή διοικητικώς αποκεντρωμένων υπηρεσιών ή αυτοδιοικούμενων κατά τόπο ν.π.δ.δ. Οι διαπραγματεύσεις διεξάγονται από την πλέον αντιπροσωπευτική δευτεροβάθμια συνδικαλιστική οργάνωση στο φορέα και, προκειμένου για υπουργεία από τον αρμόδιο Υπουργό ή εκπρόσωπό του. Η διαπραγμάτευση για τα ν.π.δ.δ. διεξάγεται, για λογαριασμό του δημοσίου, από τα αρμόδια για την διοίκηση οργανα τους, από κοινού με εκπρόσωπο του εποπτεύοντος υπουργού.
γ) Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες στους αντίστοιχους εργασιακούς χώρους υφίστανται περισσότερες από μία δευτεροβάθμιες συνδικαλιστικές οργανώσεις κατά κλάδο ή ειδικότητα αντιπροσωπευτικές, η διαπραγμάτευση διεξάγεται με το αρμόδιο όργανο που εκπροσωπεί το Δημόσιο με όλες τις ανωτέρω συνδικαλιστικές οργανώσεις και με βάση τις κοινά διαμορφωμένες θέσεις τους. Η μη συμμετοχή όλων των οργανώσεων δεν επιδρά στο κύρος της ειδικής σσε, αλλά περιορίζει το πεδίο εφαρμογής της αποκλειστικά επί των υπαλλήλων εκείνων των οποίων οι συνδικαλιστικές οργανώσεις συμμετείχαν στην διαπραγμάτευση. Στις περιπτώσεις διεξαγωγής διαπραγματεύσεων για θέματα υπαλλήλων των ο.τ.α. ά και β` βαθμίδας καλούνται να παραστούν κατά τη διαπραγμάτευση και οι εκπρόσωποι της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος (Κ.Ε.Δ.Ε.) και της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος (ΕΝ.Π.Ε.) αντίστοιχα.
δ). Στις συλλογικές συμβάσεις εργασίας μπορεί να συνομολογείται ρήτρα ειρήνης για συγκεκριμένα ζητήματα.
ε) Σε περίπτωση συρροής συλλογικών συμβάσεων εργασίας, εφαρμόζεται η πιο ευνοϊκή για τον υπάλληλο
σχόλιο ΣΕΚΕΣ
«Οι ΣΣΕ( Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας) δεν κινδυνεύουν στη δημόσια ΕΥΔΑΠ. Κινδυνολογία (για ύπουλη υποστήριξη της άμεσης, έμμεσης ή μερικής ιδιωτικοποίησης) αποδεικνύεται η φημολογία ότι το προσωπικό της ΕΥΔΑΠ θα ενταχθεί στο ενιαίο μισθολόγιο.
Λοιπόν και δημόσια ΕΥΔΑΠ και ΣΣΕ για τους εργαζομένους της».