Κυριακή, 25 Αυγούστου, 2024
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ:

ΤΑΙΠΕΔ και ΕΥΔΑΠ ερίζουν για την παράκτια ζώνη της Ψυττάλειας

«Μήλο της έριδος» μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και ΕΥΔΑΠ η νήσος της Ψυττάλειας καθώς στο νέο σχέδιο της σύμβασης παραχώρησης του ΟΛΠ συμπεριλαμβάνεται η παράκτια ζώνη της.
Υπενθυμίζεται ότι ως την Παρασκευή έχει δώσει διορία το ΤΑΙΠΕΔ για τυχόν παρατηρήσεις και ενστάσεις, ωστόσο εκτιμάται ότι θα δοθεί μια μικρή παράταση ενδεχομένως ως τα μέσα της ερχόμενης εβδομάδας, αν και οι προθεσμίες για τη διαδικασία της ιδιωτικοποίησης είναι ασφυκτικές. Σημειώνεται ότι το Σάββατο το πρωί ο Δήμος Κερατσινίου – Δραπετσώνας έχει προγραμματίσει κινητοποίηση.
Σύμφωνα με πληροφορίες, πριν από μερικές ημέρες τα στελέχη της επιχείρησης πήραν στα χέρια τους τον χάρτη που συνοδεύει το προς διαβούλευση νέο αναδιαμορφωμένο σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ και διαπίστωσαν ότι είχε εξαιρεθεί το μεγαλύτερο μέρος της νησίδας Ψυττάλεια.
Αυτό ωστόσο επετεύχθη ύστερα από συζητήσεις των δύο πλευρών (ΕΥΔΑΠ και ΤΑΙΠΕΔ) καθώς έγινε γνωστό από την εταιρεία ύδρευσης ότι υπάρχουν νόμιμα δικαιώματα της στον χώρο αλλά εκτός αυτού υπάρχουν και οι φάροι οι οποίοι έχουν σχέση με την εθνική ασφάλεια καθώς είναι στην είσοδο του Ναυστάθμου.
Κοιτάζοντας όμως πιο προσεκτικά διαπίστωσαν ότι υπήρχε ειδικός χρωματισμός στην παράκτια ζώνη (αιγιαλός και θάλασσα) της Ψυττάλειας. Το ΤΑΙΠΕΔ, όπως αναφέρουν οι ίδιες πληροφορίες, απάντησε σε σχετική ερώτηση που τέθηκε ότι τους αφορά μόνο η παράκτια ζώνη «διότι εκεί θέλουν οι επενδυτές να εγκαταστήσουν εργοστάσια αμμοβολής ή επεξεργασίας λυματολάσπης ή οτιδήποτε άλλο». Σημειώνεται πως εργοστάσιο επεξεργασίας λυματολάσπης δεν λειτουργεί στην Ελλάδα, σε αντίθεση με την Κύπρο.
Στο ΤΑΙΠΕΔ τέθηκε ωστόσο το θέμα ότι ο χώρος έχει χαρακτηριστεί αρχαιολογικός με αποφάσεις του υπουργείου Πολιτισμού (σχετίζεται με τον κομβικό ρόλο που είχε το σημείο κατά τη ναυμαχία της Σαλαμίνας).
Επιπλέον στην ΕΥΔΑΠ μετά την εξέλιξη αυτή διατυπώθηκαν και ερωτήματα, όπως γιατί να εισέλθει ξένος επενδυτής στη περιοχή και να μην κάνει η ίδια η εταιρεία ύδρευσης που θεωρείται κερδοφόρα τις όποιες επενδύσεις στη νησίδα χωρίς να μπαζωθεί η θάλασσα και ενδεχομένως να νοικιάζει τον χώρο σε κάποιον ιδιώτη.
Ακόμη οι ίδιες πληροφορίες λένε πως την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να συνεδριάσει το διοικητικό συμβούλιο της ΕΥΔΑΠ με αποκλειστικό θέμα συζήτησης το ζήτημα που έχει ανακύψει με το ΤΑΙΠΕΔ.
Εν τω μεταξύ χρήστες του λιμανιού με αφορμή και το ζήτημα της Ψυττάλειας έθεσαν και μια άλλη παράμετρο, αυτή της περιβαλλοντολογικής επιβάρυνσης του λιμανιού, αναφερόμενοι και στις μετρήσεις ειδικών που είχαν γίνει στα τέλη της άνοιξης στις προβλήτες των κρουαζιερόπλοιων.
Μια από τις προτάσεις που καταθέτουν και θα μπορούσαν να τεθούν και στον νέο επενδυτή είναι η λήψη μέτρων για να περιοριστεί η μόλυνση του περιβάλλοντος στην περιοχή. Ειδικότερα προτείνουν την εγκατάσταση μικρών «μονάδων» παροχής ηλεκτρικού ρεύματος στις προβλήτες τόσο για τα κρουαζιερόπλοια όσο και για τα πλοία της ακτοπλοΐας έτσι ώστε να μη χρειάζεται να έχουν διαρκώς αναμμένες τις μηχανές για να έχουν ενέργεια σε αρκετούς χώρους.
Ειδικοί σημειώνουν ωστόσο ότι το πρόβλημα δεν λύνεται έτσι εύκολα καθώς χρειάζεται να έχει γίνει ειδική σχεδίαση για να περνάει το ρεύμα στα κυκλώματα του πλοίου και επιπλέον είναι τόσο πολλή η ηλεκτρική ενέργεια που απαιτείται ώστε και το δίκτυο θα πρέπει να είναι κατάλληλα δομημένο ώστε να αντέχει τις παροχές σε όλα τα πλοία σε ημέρες αιχμής.

 

Τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν τις απόψεις των συγγραφέων τους

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ