Οι πρωτεργάτες της έμμεσης ιδιωτικοποίησης των δικτύων ύδρευσης εν δράσει (Ανακοίνωση ΣΕΚΕΣ Νο 40)

0
133

sekes_logo_2014

Ανακοίνωση Νο 40    •    Δευτέρα 29 Δεκεμβρίου 2014

 ΟΙ ΠΡΩΤΕΡΓΑΤΕΣ ΤΗΣ ΕΜΜΕΣΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ

(Διαλύουν δημόσιες δομές. Προωθούν εργολάβους παντού) 

Πριν προλάβει να στεγνώσει το μελάνι από τη δημοσίευση του Νόμου 4313/2014 (ΦΕΚ 261A’/17.12.2014) που στο άρθρο 68 προωθεί την ιδιωτικοποίηση των δικτύων ύδρευσης όλης της Ελλάδας, δια της έμμεσης ιδιωτικοποίησης της ΕΥΔΑΠ, οι πρωτεργάτες της ιδιωτικοποίησης στην ΕΥΔΑΠ προχωρούν ταχύτατα.

Υπάρχει απόφαση της διοίκησης της ΕΥΔΑΠ για «αναδιοργάνωση» της ΔΔΥ με «κεντροποίηση» των υδρονομειακών τμημάτων; (Όμορφες λέξεις, όμορφα καταστρέφουν).

(Τα υδρονομεία είναι τα τμήματα που υποστηρίζουν τη διαχείριση και λειτουργία του δικτύου ύδρευσης 24 ώρες το 24ωρο, όλες τις μέρες του χρόνου και παράλληλα είναι τα τμήματα «Άμεσης Επέμβασης του δικτύου ύδρευσης» για οποιοδήποτε πρόβλημα ή βλάβη, οποιαδήποτε στιγμή σε οποιοδήποτε σημείο του δικτύου).

Δε μπορούμε παρά να ρωτήσουμε, πως γίνεται η «μεγάλη, πανελλαδική» ΕΥΔΑΠ που προωθούν κυβέρνηση-διοίκηση, και στην οποία δυστυχώς συνηγορούν κάποιες παρατάξεις και συνδικαλιστικά όργανα, εντός ΕΥΔΑΠ, να ξεκινάει την πορεία της, αμέσως μετά την ψήφιση του σχετικού νόμου, με «μάζεμα-περιορισμό» των πιο βασικών δομών στήριξης της λειτουργίας του δικτύου ύδρευσης;

«Αναδιοργάνωση και κεντροποίηση» δομών το ονομάζουν, «διάλυση και εργολαβοποίηση» εννοούν. Παρότι, πλέον, υπάρχουν πολλαπλοί τρόποι εξυπηρέτησης και πληρωμής (τηλεφωνικοί, ηλεκτρονικοί, τράπεζες κλπ), στα περιφερειακά δεν κάνουν «κεντροποίηση». Ενοικιάζουν αλόγιστα κτίρια, και εργαζόμενους και κάνουν επέκταση.

Ας μας εξηγήσουν οι φωστήρες που σχεδιάζουν τη νέα δομή της ΕΥΔΑΠ (να μας πουν και τα κριτήρια) πως γίνεται να επεκτείνουν τα περιφερειακά και παράλληλα να διαλύουν τα τεχνικά τμήματα στα οποία κατά μέγιστο βαθμό εδράζεται η δυνατότητα της ΕΥΔΑΠ να εξυπηρετεί τους πολίτες;

Μήπως ο σχεδιασμός προβλέπει «κεντροποίηση»-διάλυση των δομών του μόνιμου-δημόσιου προσωπικού και επέκταση με εργολαβίες-ενοικιαζόμενους-ακόμα και με χρήση συνταξιούχων(;)!!!  Όπως κάνουν και στα περιφερειακά;  Ή όπως είχε γίνει αρχικά (το 2003) στα δίκτυα Ασπροπύργου-Ελευσίνας, που παρελήφθησαν τα δίκτυα από την ΕΥΔΑΠ και δόθηκαν απευθείας σε εργολάβο; Με αποτέλεσμα να καταλήξουμε στην ανάγκη δημιουργίας υδρονομείου στην περιοχή, μετά από δύο χρόνια (το 2005) λόγω του χείριστου επίπεδου υπηρεσιών που προσφερόταν, από την ΕΥΔΑΠ, στην περιοχή;

Ο Διευθύνων Σύμβουλος, το ΔΣ της ΕΥΔΑΠ, και η Γενική Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού, αντί να βολεύουν ημετέρους, διαλύοντας υπηρεσίες, να στοχοποιούν – περιθωριοποιούν μη αρεστούς που εργάζονται υπέρ της δημόσιας ΕΥΔΑΠ και να προσλαμβάνουν ενοικιαζόμενους και μισθωμένους, ας μας δείξουν ποιες ακριβώς ενέργειες έχουν κάνει για πρόσληψη μόνιμου προσωπικού πλήρων δικαιωμάτων και σε ποια αναγκαία αναδιοργάνωση  προσωπικού, έχουν προχωρήσει, (εκτός από «τακτοποίηση» «δικών μας» παιδιών)  ώστε να καλύψουν, με ένα άμεσο τρόπο, τις τεράστιες ανάγκες στις μονάδες λειτουργίας των δικτύων και των εγκαταστάσεων και στα περιφερειακά.

Η ΟΜΕ ΕΥΔΑΠ και τα σωματεία οφείλουν να πάρουν άμεσα θέση και να προστατέψουν τη δημόσια ΕΥΔΑΠ και τα δικαιώματα των εργαζομένων.

Η κοινωνία  της Αττικής πρέπει να αντιληφθεί ότι ο κίνδυνος της ιδιωτικοποίησης δεν έχει, ούτε κατ’ ελάχιστο, περιοριστεί. Αυτή η κυβέρνηση και αυτή η διοίκηση της ΕΥΔΑΠ οδηγούν τις υπηρεσίες ύδρευσης-αποχέτευσης στα χέρια των ιδιωτικών κεφαλαίων με όλους τους κινδύνους για την ποιότητα, την τιμή, την προσβασιμότητα για την κοινωνία και την προστασία του περιβάλλοντος, να είναι προ των θυρών.

  • ΟΧΙ ΣΤΗ ΔΙΑΛΥΣΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΔΟΜΩΝ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΔΡΕΥΣΗΣ-ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ.
  • ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΥΔΑΠ, ΑΜΕΣΗΣ ΚΑΙ ΕΜΜΕΣΗΣ. ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΡΓΟΛΑΒΟΠΟΙΗΣΗ.
  • ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΠΛΗΡΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ, ΕΝΤΑΓΜΕΝΩΝ ΣΤΟΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ.

 Η ΕΥΔΑΠ θα γίνει δημόσιος οργανισμός στην υπηρεσία της κοινωνίας και ο κύκλος του νερού θα είναι υπό κοινωνικό έλεγχο και όχι υπό των έλεγχο ιδιωτικών συμφερόντων.

 Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΟΥ ΣΕΚΕΣ ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΥΔΑΠ

 Υ.Γ.:

Εγκύκλιος Διοίκησης της ΕΥΔΑΠ No 14/5-12-2014 με θέμα «Εφαρμογή Ν. 4093/2012» και ημερομηνία ισχύος: άμεσα. (Η εγκύκλιος για την αυτοδίκαιη και δυνητική αργία)

  • Υπάγεται η ΕΥΔΑΠ στο σχετικό πλαίσιο εφαρμογής του Νόμου 4093/2012; Και αν ναι, γιατί η σχετική εγκύκλιος  εκδίδεται με σχεδόν τρία χρόνια καθυστέρησης; Θα εφαρμόζεται για παραπτώματα και αδικήματα που τελούνται, διαπιστώνονται ή διώκονται εφεξής ή από την ημερομηνία εφαρμογής του νόμου;
  • Αν υποθέσουμε ότι η ΕΥΔΑΠ εμπίπτει στην εφαρμογή του σχετικού νόμου ποιοι είναι εκείνοι οι μηχανισμοί και τα θεσμικά όργανα που διασφαλίζουν τον τρόπο λειτουργίας αυτής της Εγκυκλίου; Την αντικειμενική και όχι επιλεκτική εφαρμογή της; Θα έχει εφαρμογή σε “όλα τα παιδιά” ή μόνο στα “κακά παιδιά” και όχι στα “δικά μας παιδιά“;
  • Η ΟΜΕ ΕΥΔΑΠ γιατί δεν έχει πάρει ακόμα θέση για τη σχετική εγκύκλιο;
  • Το ΣΕΚΕΣ δηλώνει ότι η αναγκαία αναμόρφωση του πειθαρχικού δικαίου δεν συμβαδίζει με την ένταση του αυταρχισμού και την τρομοκράτηση των εργαζομένων, ούτε με δημιουργία όρων για «δικαιολογημένες» απολύσεις, αλλά με μέτρα ενστάλαξης αισθήματος ευθύνης σε κάθε εργαζόμενο για την ικανοποιητική και ποιοτική επιτέλεση του έργου του.

 

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΔΩ

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ