Δελτίο Τύπου 10/10/2020
Για την επίθεση σε συνάδελφο στην Ελευσίνα
Καταδικάζουμε απερίφραστα την επίθεση που δέχτηκε συνάδελφος στο Περιφερειακό Κέντρο Ελευσίνας, από πελάτη κάτοικο της περιοχής. Του ευχόμαστε να επιστρέψει γερός και δυνατός και ελπίζουμε να είναι ο τελευταίος σε μια σειρά ανάλογων επιθέσεων στο πρόσφατο παρελθόν, τις οποίες θεωρούμε απαράδεκτες.
Τι μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά στην εξάλειψη τέτοιων φαινομένων; Η εικόνα της ΕΥΔΑΠ στην κοινωνία. Η εμπορευματοποίηση του νερού, το: δεν πληρώνεις – δεν έχεις νερό», με το οποίο αντιμετωπίζονται οι μικρο-οφειλέτες (κατά κανόνα φτωχοί με οφειλές κάτω των 500 ευρώ) ως «στρατηγικοί κακοπληρωτές» (sic) ή ως «μπαταχτσήδες», καλλιεργεί προς τα έξω την εικόνα μιας εταιρείας εχθρικής και τιμωρητικής και όχι φιλικής και στο πλευρό της κοινωνίας, όπως υποχρεούται από τον δημόσιο και κοινωφελή χαρακτήρα της. Η ασφάλεια του προσωπικού, η παροχή ποιοτικών υπηρεσιών ύδρευσης-αποχέτευσης και η φιλική αντιμετώπιση των υδροδοτούμενων συνδέονται στενά μεταξύ τους.
Η ισχύουσα επί σειρά ετών πολιτική αντιμετώπισης των απαιτήσεων της εταιρείας (πληρωμές, διακανονισμοί, διακοπές υδροδότησης) πρέπει να τεθεί υπό το φως των αρχών, που έχουν καθοριστεί από τη Γ.Σ. του ΟΗΕ και της Ε.Ε., που αναφέρουν ρητά ότι το νερό είναι ανθρώπινο δικαίωμα και καθένας/καθεμία έχει συνταγματικά κατοχυρωμένο το δικαίωμα της απρόσκοπτης πρόσβασης σε αυτό, ειδικά δε οι αδύναμοι κοινωνικά, οικονομικά ή υγειονομικά συμπολίτες μας. Αυτό τίθεται πιο επιτακτικά σήμερα λόγω της πανδημίας.
Οι εργαζόμενοι/ες προσέρχονται καθημερινά στην εργασία τους, στα Περιφερειακά για την εξυπηρέτηση των πελατών, στα συνεργεία για τη λειτουργία των δικτύων ύδρευσης – αποχέτευσης και την αποκατάσταση των βλαβών, προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στην ΕΥΔΑΠ και τους πολίτες. Η ασφάλειά τους είναι θέμα μείζονος σημασίας και δεν αντιμετωπίζεται με δηλώσεις συμπάθειας και ευχές.
Περιμένουμε από τη Διοίκηση της ΕΥΔΑΠ με δημόσια ανακοίνωσή της να καταδικάσει το γεγονός και να δημοσιοποιήσει την απόφασή της για πολιτικές που, όπως αναφέρουμε παραπάνω, θα δημιουργούν το έδαφος για να αποτραπούν ανάλογες συμπεριφορές στο μέλλον.
ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΣΕΚΕΣ ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΥΔΑΠ