ΕΤΙΚΕΤΑ
Πρώτη σελίδα
Εγγραφή σε Newsletter • Για να μην χάνεις είδηση
Ευχαριστούμε!
Ηχηρό μήνυμα ΣτΕ στην κυβέρνηση για την ιδωτικοποίηση του νερού: «Επιστρέψτε τις μετοχές ΕΥΔΑΠ – ΕΥΑΘ στο Δημόσιο εντός 6 μηνών»
Νέο μπλόκο βαζει το ΣτΕ στην επιχειρούμενη από την κυβέρνηση ιδιωτικοποίηση του νερού.Με απόφασή της την Δευτέρα η Επιτροπή Συμμόρφωσης του Συμβουλίου της Επικρατείας επαναβεβαίωσε ότι το Δημόσιο δεν έχει σεβαστεί την προηγούμενη απόφαση του ΣτΕ για την ΕΥΔΑΠ και διατάζει το υπουργείο Οικονομικών να την εκτελέσει, με επιστροφή των μετοχών της ΕΥΔΑΠ και της ΕΥΑΘ στο Δημόσιο εντός εξαμήνου.
To ΜΕΡΑ25 καταθέτει στην ΠτΔ αίτημα αναπομπής του αντισυνταγματικού νομοσχεδίου για το νερό
Το ΜέΡΑ25 καταθέτει αίτημα αναπομπής του ψηφισθέντος νομοσχεδίου για το νερό στην Πρόεδρο της Δημοκρατίας, καλώντας τη να πάρει θέση, στη βάση της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας για την αντισυνταγματικότητα της ιδιωτικοποίησης του.
Το πρόβλημα του νερού στην Ελλάδα, είναι ήδη εδώ – Τι πρέπει να κάνουμε
Η Δρ. Ελισσάβετ Φελώνη γράφει για τη διαχείριση του νερού στην εποχή της κλιματικής κρίσης, που είναι πρωτίστως θέμα αλλαγής του μοντέλου διαχείρισης που ακολουθείται από τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής.
Έρχεται παγκόσμια λειψυδρία: Οι δυσοίωνες προβλέψεις για το νερό
Εκθεση του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών περιλαμβάνει ειδική μνεία για την ταχέως αναπτυσσόμενη βιομηχανία εμφιαλωμένου νερού που, όπως καταδεικνύει, μπορεί να υπονομεύσει την πρόοδο προς ένα βασικό στόχο βιώσιμης ανάπτυξης: το ασφαλές νερό για όλους
«Κάτω τα χέρια από το νερό – Δεν είναι εμπόρευμα, είναι κοινωνικό αγαθό», το μήνυμα των διαδηλωτών στο Σύνταγμα (φωτο, βιντεο)
Με κεντρικό σύνθημα την απόσυρση του επίμαχου νομοσχεδίου, εκατοντάδες διαδηλωτές έκλεισαν το απόγευμα το Σύνταγμα διαμαρτυρόμενοι για την ιδιωτικοποίηση του νερού που προωθεί η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας με το αντιπεριβαλλοντικό νομοσχέδιο.
Θανάσης Παπακωνσταντίνου για την ιδιωτικοποίηση του νερού: «Θα κάνετε μια τρύπα στο νερό»
Ο θίασος που κυβερνά, συνεχίζει το θέατρο του παραλόγου. Ψηφίζει νομοσχέδιο που διευκολύνει την ιδιωτικοποίηση της διαχείρισης του νερού. Θα ανοίξει την κερκόπορτα για να μπουκάρουν κερδοσκοπικές εταιρείες που ξέρουμε ότι δεν δίνουν τ’ αγγέλου τους νερό. Και αυτό, ενώ όλα δείχνουν πως στο κοντινό μέλλον-ιδιαίτερα στην περιοχή που αναπαύεται η χώρα μας- θα πούμε το νερό, νεράκι. Ας είναι. Ας ψηφίσουν όσα νομοσχέδια θέλουν.
Επιτροπή Συμμόρφωσης ΣτΕ: Η κυβέρνηση να επιστρέψει ΕΥΔΑΠ-ΕΥΑΘ στο Δημόσιο από το Υπερταμείο
Η τριμελής Επιτροπή Συμμόρφωσης του Συμβουλίου της Επικρατείας έκρινε ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν συμμορφώθηκε με τις αποφάσεις του ΣτΕ σχετικά με την επιστροφή των μετοχών της ΕΥΔΑΠ και της ΕΥΑΘ από το Υπερταμείο, πίσω στο Δημόσιο, δικαιώνοντας έτσι την προσφυγή πολιτών και εργαζομενων στις δύο εταιρείες. Πρόκειται ουσιαστικά για την απάντηση του ΣτΕ στην απόφαση της κυβέρνησης να ακυρώσει ωμά τις αποφάσεις του Συνταγματικού Δικαστηρίου, με νέο νόμο που έφερε το Υπουργείο Οικονομικών τον Ιούλιο του 2022. Η απόφαση - «κόλαφος» για τις αντισυνταγματικές πρακτικές της κυβέρνησης, που δημοσιεύτηκε αλλά δεν έχει καθαρογραφεί, έρχεται την ώρα που στη Βουλή συζητείται η νέα μεθόδευση ιδιωτικοποίησης, μέσω της δημιουργίας «Ρυθμιστικής Αρχής».
Θεσσαλονίκη: “Το νερό είναι δημόσιο αγαθό! Πολίτες και συλλογικότητες ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του νερού”
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας μπροστά στα γραφεία της ΕΥΑΘ πραγματοποίησαν το πρωί της Δευτέρας πολίτες και συλλογικότητες μετά από κάλεσμα του σωματείου εργαζομένων της ΕΥΑΘ ενάντια στην επιχειρούμενη ιδιωτικοποίηση του νερού που φέρνει το υπό ψήφιση σχέδιο νόμου για την υπαγωγή των εταιρειών ύδρευσης και αποχέτευσης στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας και τη μετατροπή της τελευταίας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων.
ΣΕΚΕΣ: “Όχι στο πολυνομοσχέδιο ιδιωτικοποίησης του νερού – Διαδηλώνουμε στη Βουλή τη Δευτέρα 20/3 από τις 4:00 μ.μ.”
Την Δευτέρα 20 Μαρτίου η ΟΜΕ και τα σωματεία της ΕΥΔΑΠ, η Πρωτοβουλία για τη Διασφάλιση της Δημόσιας Διαχείρισης του Νερού, το Εργατικό Κέντρο Αθήνας, οργανώσεις, σωματεία και φοιτητικοί σύλλογοι καλούν σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στη Βουλή για να αποσυρθεί το νομοσχέδιο.Καλούμε όλους και όλες να διαδηλώσουμε:Όχι στο πολυνομοσχέδιο του ΥΠΕΝ
που ανοίγει το δρόμο στην ιδιωτικοποίηση του νερούΝΑ ΜΗΝ ΓΙΝΕΙ ΤΟ ΝΕΡΟ ΣΑΝ ΤΟ ΡΕΥΜΑ ΑΚΡΙΒΟ
Σωματείο ΕΥΑΘ: “Το έγκλημα της κυβέρνησης Μητσοτάκη ολοκληρώνεται – Το νερό δεν θα μας το πάρουν”
Αύριο, Δευτέρα, κατατίθεται προς ψήφιση το νομοσχέδιο του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας το οποίο οδηγεί στην πλήρη ιδιωτικοποίηση του νερού.
Το Σωματείο Εργαζομένων της ΕΥΑΘ προχωράει σε στάση εργασίας και καλεί όλο τον κόσμο σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στις 11.30 στα γραφεία του Σωματείου, Τσιμισκή 91.
Το νερό δεν θα μας το πάρουν!
Υπερασπίσου το, είναι θέμα Δημοκρατίας.
Κινητοποιήσεις τη Δευτέρα ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του νερού – Στην Αθήνα το ραντεβού Σωματείων και φορέων έχει δοθεί στις 7 μ.μ. στο Σύνταγμα
Σε κινητοποιήσεις προχωρούν τη Δευτέρα 20 Μάρτη, Σωματεία και μαζικοί φορείς ενάντια στο νομοσχέδιο που φέρνει η κυβέρνηση για την παραπέρα εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση του νερού.Την ίδια μέρα οι εργαζόμενοι στις Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης - Άρδευσης (ΔΕΥΑ) προχωρούν σε 24ωρη απεργία με απόφαση της Ομοσπονδίας τους.
ΠΟΕ ΔΕΥΑ: 24ωρη Πανελλαδική ΑΠΕΡΓΙΑ – Δευτέρα 20/3 – Να αποσυρθεί ΤΩΡΑ το Νομοσχέδιο για την Ρ.Α.Α.Ε.Υ. που ιδιωτικοποιεί τα νερά
Η Κυβέρνηση επιμένει με κάθε τρόπο στην ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών ύδρευσης και αποχέτευσης αδιαφορώντας προκλητικά για τα συμφέροντα των πολιτών. Αρνείται πεισματικά να αντιληφθεί ότι το νερό δεν είναι εμπορικό προϊόν για να τεθεί υπό τον έλεγχο της ρυθμιστικής αρχής, η οποία χρησιμοποιείται καθαρά ως προθάλαμος της ιδιωτικοποίησης των νερών στην χώρα μας και μέσω της οποίας επιχειρείται να ξεπεραστούν οι αποφάσεις του ΣτΕ και του συντάγματος που απαγορεύουν την ιδιωτικοποίηση τους.
Το ΕΚΑ στηρίζει τον αγώνα και τις κινητοποιήσεις στις 20 Μαρτίου ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του νερού
Το Εργατικό Κέντρο Αθήνας καταγγέλλει το πολυνομοσχέδιο που προωθεί η κυβέρνηση και ανοίγει τον δρόμο για την ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών ύδρευσης – αποχέτευσης και της διαχείρισης αστικών αποβλήτων, ενώ παράλληλα περνά μια σειρά αντιπεριβαλλοντικές ρυθμίσεις που διευκολύνουν το χτίσιμο σε αιγιαλούς και υποβαθμίζουν την προστασία περιοχών natura. Το πολυνομοσχέδιο συνιστά κατάφωρη αντιδημοκρατική εκτροπή αφού, σύμφωνα με το Σύνταγμα, το νερό δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται σαν εμπορικό προϊόν.
Ομόφωνο ψήφισμα Ένωσης ΔΕΥΑ: Αμεση απόσυρση του νομοσχεδίου για τη Ρυθμιστική Αρχή Υδάτων
Με βάση τα παραπάνω το ΔΣ της Ε.Δ.Ε.Υ.Α. ομόφωνα ζητά:Την άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου ώστε να δοθεί η δυνατότητα ουσιαστικής διαβούλευσης του με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς αλλά και την DG REGIO και την DG ECFIN, προκειμένου να διαμορφωθεί ένα θεσμικό πλαίσιο που να απαντά και να ανταποκρίνεται αποτελεσματικά στις πραγματικές ανάγκες των παρόχων υπηρεσιών ύδατος και του τομέα υδάτων.
Το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής εκφράζει την αντίθεση του στο νομοσχέδιο του ΥΠΕΝ και ζητά την απόσυρση του
Χωρίς διάλογο με την κοινωνία και τους φορείς της τοπικής Αυτοδιοίκησης, η Κυβέρνηση με την νεοφιλελεύθερη πολιτική της, προωθεί με αντιδημοκρατικές διαδικασίες πολιτικές ισοπέδωσης κάθε δημόσιας υποδομής και δημόσιου αγαθού.Με ένα πολυνομοσχέδιο «σκούπα» 263 άρθρων που έφερε στη Βουλή, προωθεί επικίνδυνους σχεδιασμούς ιδιωτικοποίησης για ιδιαίτερα σημαντικά δημόσια αγαθά, όπως το νερό.
Πρωτοβουλία για τη Διασφάλιση της Δημόσιας Διαχείρισης του Νερού: “Να αποσυρθεί το πολυνομοσχέδιο που ανοίγει το δρόμο στην ιδιωτικοποίηση του νερού • Συγκέντρωση στη Βουλή – Δευτέρα 20/3/2023 – 16.30”
Την Δευτέρα 20/3/2023 η κυβέρνηση θα καταθέσει για ψήφιση στη Βουλή το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Ενέργειας που ανοίγει το δρόμο για την ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών ύδρευσης – αποχέτευσης και της διαχείρισης αστικών αποβλήτων, ενώ παράλληλα περνά μια σειρά αντιπεριβαλλοντικές ρυθμίσεις που διευκολύνουν το χτίσιμο σε αιγιαλούς και υποβαθμίζουν την προστασία περιοχών natura.
