Μ. Αγγελάκης: Ενημέρωση για αποφάσεις Δ.Σ. ΕΥΔΑΠ

0
497
ΑΓΓΕΛΑΚΗΣ ΜΑΝΩΛΗΣ

Εκπρόσωπος Εργαζομένων στο Δ.ΣΕΥΔΑΠ
Αγγελάκης Μανώλης 

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 13/11/2018 

Στο πλαίσιο της καθιερωμένης ενημέρωσης των συναδέλφων, όσον αφορά τα θέματα του Διοικητικού Συμβουλίου, σας παραθέτω ορισμένες από τις Αποφάσεις που έλαβε το Δ.Σ. της ΕΥΔΑΠ, το τελευταίο διάστημα. Επιπλέον θα βρείτε τις τοποθετήσεις μου για κάποια θέματα τα οποία κρίνω ότι είναι ιδιαίτερης βαρύτητας.

  • Επίλυση ζητημάτων εργαζομένων από τη Συλλογική Σύμβαση

Δυστυχώς η Διοίκηση δεν επιλύει κανένα από τα φλέγοντα ζητήματα των εργαζομένων, όπως οι  μισθολογικές προαγωγές, η ενσωμάτωση της ΑΤΑ, τα έξοδα κίνησης κλπ, παρά τις δεσμεύσεις της που απορρέουν από την υπογραφή της τελευταίας Συλλογικής Σύμβασης. Και μας επιβεβαιώνει μετά και τις πρόσφατες εξελίξεις, ότι δεν έχει πρόθεση για να προχωρήσουν επιτέλους τα εν λόγω ζητήματα. Επικρατεί στασιμότητα και δεν υπάρχει καμία ουσιαστική πρόοδος, με αποκλειστική ευθύνη της Διοίκησης. Μας έχουν πλέον αποδείξει ότι οι υποσχέσεις τους για τα δικαιώματα και τις διεκδικήσεις των εργαζομένων δεν ήταν τίποτα άλλο από “πυροτεχνήματα” για ψηφοθηρία. Παρά το γεγονός όμως ότι αδιαφορούν πλήρως για τους εργαζόμενους και τα αιτήματα τους, συνεχίζουν ακάθεκτοι τις μαζικές κομματικές “εξυπηρετήσεις” εν όψει εκλογών.

  • Θέσπιση προγράμματος επιβράβευσης παιδιών εργαζομένων

Όπως είχα αναφέρει, Ομοσπονδία και Διοίκηση είχαν δεσμευτεί, μετά την υπογραφή της ΣΣΕ, να εξετάσουν ορισμένα από τα αιτήματα των εργαζομένων προκειμένου να επιλυθούν από το ΔΣ. Υπενθυμίζω ότι ήδη από την 21η Ιουλίου 2017, ζητούσα με επιστολή μου, την οποία θα βρείτε συνημμένη στο τέλος της παρούσας ενημέρωσης,τη θέσπιση προγράμματος επιβράβευσης για τα παιδιά των συναδέλφων. Μετά τις συντονισμένες ενέργειες της Ομοσπονδίας, και όχι κάποιων μεμονωμένων παρατάξεων, το ΔΣ αποφάσισε:

Με την υπ’ αριθμόν 19826/29.08.2018 Απόφαση, τη θέσπιση του προγράμματος επιβράβευσης  των παιδιών των εργαζομένων που θα εισέρχονται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (ΑΕΙ & ΤΕΙ) εντός της Ελληνικής Επικράτειας, με τη διαδικασία των Πανελληνίων Εξετάσεων, που θα περιλαμβάνει κατά έτος, αρχής γενομένης από το 2018, και ανάλογα με τη διάκρισή τους:

  1. Χρηματικό έπαθλο 1500 ευρώ για κάθε παιδί εργαζομένου που πληροί τις ως άνω προϋποθέσεις
  2. Χρηματικό έπαθλο 3000 ευρώ για κάθε παιδί εργαζομένου που εισέρχεται σε Σχολή ΑΕΙ ή ΑΤΕΙ με κατάταξη στην πρώτη δεκάδα και με προϋπόθεση ότι η βάση της Σχολής υπερβαίνει τα 10.000 μόρια
  3. Χρηματικό έπαθλο 5000 ευρώ στον/ην πρώτο/τη σε μόρια μεταξύ των νεοεισερχομένων, με την προϋπόθεση ότι θα βρίσκεται στην πρώτη δεκάδα της Σχολής του και θα έχει συγκεντρώσει πάνω από 18.500 μόρια
  4. Διοργάνωση τιμητικής εκδήλωσης για τα παιδιά των εργαζομένων
  • Απόφαση 19894/31.10.2018 – Δωροεπιταγές Χριστουγέννων

Το ΔΣ αποφάσισε την χορήγηση από την ΕΥΑΕ, δωροεπιταγών Χριστουγέννων για τα παιδιά των εργαζομένων έως 14 ετών.

  • Απόφαση 7.11.2018 – Κατασκηνωτικό Πρόγραμμα

    Το ΔΣ αποφάσισε τη συμμετοχή στο κατασκηνωτικό πρόγραμμα των παιδιών των εργαζομένων και συνταξιούχων της ΕΥΔΑΠ, με ποσοστό αναπηρίας 50% και άνω.

  • Απόφαση 19890/24.10.2018 – Προστασία Προσωπικών Δεδομένων 

    Στο πλαίσιο των επιταγών του νόμου περί προστασίας προσωπικών δεδομένων το ΔΣ αποφάσισε την απαλοιφή από την υπό έκδοση Επετηρίδα του προσωπικού της ΕΥΔΑΠ, του έτους γέννησης και του τόπου καταγωγής των εργαζομένων.

Ενώ ο Νόμος έχει ήδη τεθεί σε εφαρμογή από τα τέλη του Μαΐου, η Διοίκηση και η αρμόδια που αυτή όρισε για το συγκεκριμένο θέμα, δεν έχουν να μας παραδώσουν κανένα ουσιαστικό έργο πέρα από κάποιες ελλιπείς και μη τεκμηριωμένες εγκυκλίους, τις οποίες και τελικά απέσυραν, μετά από έντονες αντιδράσεις των εργαζομένων και της ΟΜΕ. Δεν υπάρχει καμία νεότερη, πλήρης και ολοκληρωμένη ενημέρωση προς τους εργαζόμενους και δεν έχει καταρτιστεί σχέδιο για την πολιτική της Εταιρείας  όσον αφορά το συγκεκριμένο θέμα. Το μόνο που υπήρξε από πλευράς Διοίκησης, ήταν μια προσπάθεια για να αυξηθεί σημαντικά η αμοιβή στην υπεύθυνη για τα προσωπικά δεδομένα, η οποία και αποσύρθηκε από το ΔΣ.

  • Ενημέρωση για το πόρισμα του ΣΕΕΔΔ

Στην υπ’ αριθμόν 1287 Συνεδρίαση του ΔΣ ΕΥΔΑΠ, που έγινε στις 26 Σεπτεμβρίου 2018, έγινε ενημέρωση για το πόρισμα του ΣΕΕΔΔ, που αφορά στην ψηφιοποίηση και στην οποία η μόνη πληροφορία που μας δόθηκε ήταν η ημερομηνία που ήρθε το πόρισμα στην ΕΥΔΑΠ, στις 17.9.2018. Η ενημέρωση ήταν μόνο προφορική και δεν περιελάμβανε το αναλυτικό πόρισμα.

Τα μέλη του ΔΣ ζητήσαμε να λάβουμε γνώση του περιεχομένου του πορίσματος, κάτι που ο Πρόεδρος αρνήθηκε, καθώς ισχυρίστηκε ότι το πόρισμα είναι εμπιστευτικό και θα πρέπει πρώτα να ερωτηθεί το ΣΕΕΔΔ για το εάν θα πρέπει να μας το κοινοποιήσει. Σύμφωνα με το Καταστατικό της Εταιρείας, η Διοίκηση οφείλει να γνωστοποιεί στα μέλη του ΔΣ, οτιδήποτε αφορά τα ζητήματα της Εταιρείας, ιδίως όταν πρόκειται για ζητήματα τέτοιας σοβαρότητας, τόσο για την Εταιρεία, όσο και για τα στελέχη της.

Το εν λόγω πόρισμα όμως, όπως όλοι γνωρίζουμε, βρέθηκε στα χέρια δημοσιογράφου, ο οποίος και δημοσιοποίησε κομμάτια αυτού σε εφημερίδα, την Κυριακή 23.09.2018. Όπως λοιπόν καθίσταται σαφές, μετά και την δημοσίευση μέρους του πορίσματος, αλλά και τη δήλωση του δημοσιογράφου ότι το πόρισμα βρίσκεται στη διάθεση του, δεν είναι πλέον εμπιστευτικό και άρα είναι ανεπίτρεπτο να μην έχει δοθεί ακόμη στα μέλη του ΔΣ. Σε ερώτησή μου προς τον Πρόεδρο για το πως το πόρισμα κατέληξε να είναι δημοσιευμένο, δεν πήρα καμία απάντηση.

Ζήτησα λοιπόν να διερευνηθεί άμεσα υπό ποιες συνθήκες, ο εν λόγω δημοσιογράφος απέκτησε πρόσβαση και έγινε γνώστης του περιεχομένου του πορίσματος, αλλά και να ενημερωθώ για τις ενεργειες που έχει κινήσει η Διοίκηση, προκειμένου να βρεθουν οι υπεύθυνοι που διέρρευσαν στον τύπο το πόρισμα του ΣΣΕΔΔ, με όλα τα αναλυτικά ευαίσθητα προσωπικά και οικονομικά δεδομένα που περιλαμβάνει. Άλλωστε όλοι γνωρίζουμε ότι δεν είναι η πρώτη φορά, που στη θητεία της παρούσας Διοίκησης, διαρρέουν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα συναδέλφων  με μεγάλη ευκολία μέσα από την ΕΥΔΑΠ, χωρίς η Διοίκηση να προβεί σε καμία απολύτως ενέργεια.

Τέλος θα έπρεπε και το Προεδρείο του Επιστημονικού Συλλόγου, τώρα έστω και πολύ καθυστερημένα, να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για την προστασία των συναδέλφων που είναι μέλη του, και όχι να μένει απαθής μπροστά σε αυτά τα γεγονότα, διευκολύνοντας τα σχέδια της Διοίκησης. 

  • Απόφαση 19892/26.10.2018 – Έλεγχος για τα συστήματα τηλεμέτρησης

Το ΔΣ αποφάσισε τη διεξαγωγή και ολοκλήρωση εντός τριμήνου από την Επιτροπή Εσωτερικού Ελέγχου της ΕΥΔΑΠ, νέου ελέγχου για την αποτελεσματικότητα των συστημάτων τηλεμέτρησης, ο οποίος αφού λάβει υπόψη το πόρισμα της έκθεσης ελέγχου 06/12 επί του ιδίου θέματος, θα εξετάσει εκ νέου όλες τις διαδικασίες από το στάδιο της Διακήρυξης έως και την παραλαβή και τον έλεγχο της καλής λειτουργίας των ως άνω συστημάτων.

Σύμφωνα με το πρώτο πόρισμα δεν τεκμηριώνεται ζημία σε βάρος της Εταιρείας και άρα η επιμονή τόσο της Επιτροπής Ελέγχου, όσο και της Διοίκησης, για να σταλεί το πόρισμα άμεσα στον Επιθεωρητή,  ήταν απολύτως υπερβολική και βεβιασμένη. Κατόπιν αντιδράσεων από πολλά μέλη του ΔΣ, αποφασίστηκε να συζητηθεί το θέμα σε νεότερη συνεδρίαση, στην οποία και πάρθηκε η παραπάνω απόφαση. Προσωπικά πιστεύω ότι οι λειτουργίες και οι διαδικασίες από τις οποίες κρίνεται η αποτελεσματικότητα της Εταιρείας, δεν είναι δυνατόν να χρησιμοποιούνται για μικροπολιτικούς ή άλλους σκοπούς.

Συμπέρασμα

Με αφορμή και τις αναθέσεις άλλων ελέγχων, παρατηρείται για πρώτη φορά στα χρονικά της Εταιρείας,  η Επιτροπή Ελέγχου να παρεκκλίνει σημαντικά από το έργο και τις αρμοδιότητές της και να λειτουργεί σαν εργαλείο πολιτικής προπαγάνδας. Οι έλεγχοι έχουν πάψει να στοχεύουν στην βελτίωση των διαδικασιών και μέσω εντολών της Διοίκησης, γίνονται εργαλεία στοχοποίησης των συναδέλφων. Το κλίμα εκφοβισμού των εργαζομένων , όχι μόνο το κρίνω ως αντιδεοντολογικό και αντιεπαγγελματικό, αλλά θεωρώ ότι επιφέρει και βαρύ πλήγμα τόσο στην αξιοπρέπεια και την παραγωγικότητα των εργαζομένων, όσο και στην λειτουργικότητα αλλά και την εικόνα της Εταιρείας.
Στόχος των ελέγχων είναι να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία της Εταιρείας, και μόνο η παρούσα Διοίκηση έχει καταφέρει το ακριβώς αντίθετο, την πλήρη παράλυσή της. Οι διαδικασίες προμηθειών παρουσιάζουν τεράστιες καθυστερήσεις λόγω της υποστελέχωσης των αρμόδιων τμημάτων. Η παρούσα Διοίκηση έχει προσλάβει έναν μεγάλο αριθμό συμβούλων, οι οποίοι θα έπρεπε να βοηθούν στο έργο της Διεύθυνσης Προμηθειών, ενώ ταυτόχρονα εκφοβίζει τους συναδέλφους και αφήνει μεγάλα κενά στην οργάνωση και στο συντονισμό της Εταιρείας. Οι άμεσες συνέπειες των παραπάνω, είναιοι επιτροπές παραλαβής έργων, για πρώτη φορά στην ιστορία της Εταιρείας να παραλαμβάνουν προμήθειες συντάσσοντας υπόμνημα παραδοτέου με πάσα επιφύλαξη και όχι πρωτόκολλο παραλαβής, όπως αναφέρουν και στην επιστολή τους προς τον Διευθύνοντα Σύμβουλο.

  • Ενημέρωση για τα πεπραγμένα της Γενικής Διεύθυνσης Αποχέτευσης

Τα μέλη του ΔΣ  ζήτησαν αναλυτικότερη ενημέρωση και διευκρινιστικά στοιχεία από τον Γενικό Διευθυντή κο Βουγιουκλάκη, για το κάθε έργο ξεχωριστά που βρίσκεται σε εξέλιξη, καθώς και για την πορεία των έργων στις εγκαταστάσεις της Μεταμόρφωσης, αλλά και για τα έργα στην Ψυτάλλεια και το Θριάσιο Πεδίο. Καθώς ο αρμόδιος Γενικός Διευθυντής αιτήθηκε επιπλέον προσωπικό, με μαζικές τοποθετήσεις στο Οργανόγραμμα της Εταιρείας, όπως επίσης και αυτοκίνητα και λοιπές παροχές, κρίνω απαραίτητο να παρουσιαστεί πρώτα η πορεία των έργων της Αποχέτευσης, πριν δαπανηθούν και άλλοι πόροι στη συγκεκριμένη Γενική Διεύθυνση. Λόγω της σοβαρότητας του θέματος, θα επανατοποθετηθώ επ’ αυτού μόλις έρθει η αναλυτική ενημέρωση στο ΔΣ. 

  • Απόφαση 19820 – Παροχή Ταχυδρομικών Υπηρεσιών 

Το ΔΣ αποφάσισε τη διενέργεια διαγωνισμού για τη σύναψη σύμβασης “Παροχής Ταχυδρομικών Υπηρεσιών, περισυλλογής, μεταφοράς, διαλογής και διανομής ταχυδρομικών αποστολών της ΕΥΔΑΠ προς τους πελάτες της στην Αττική και σε λοιπές γεωγραφικές περιοχές της Ελληνικής Επικράτειας”

Όσον αφορά στο συγκεκριμένο διαγωνισμό, εξέφρασα τις ενστάσεις μου στην αρχική του εισήγηση στο ΔΣ καθώς, θεώρησα αδικαιολόγητα αυξημένο τον προϋπολογισμό του συγκεκριμένου διαγωνισμού, (13.800.000 ευρώ με την προαίρεση) συγκριτικά με τον προηγούμενο αντίστοιχο διαγωνισμό.Επιπρόσθετα πιστεύω ότι θα έπρεπε να έχουν επισπευσθεί οι διαδικασίες  για την ηλεκτρονική ταχυδρόμηση των λογαριασμών και των λοιπών ενημερωτικών εγγράφων, όπως είχε δεσμευτεί εδώ και πολύ καιρό η Διοίκηση, ώστε να έχει επιτευχθεί μείωση και όχι αύξηση της δαπάνης για τις συγκεκριμένες υπηρεσίες.

Μετά από συζήτηση του θέματος στο ΔΣ, το συνολικό ποσό μειώθηκε  κατά 1.050.000 ευρώ και η Διοίκηση διαβεβαίωσε πως οι απαραίτητες διαδικασίες για την ηλεκτρονική ταχυδρόμηση θα ξεκινήσουν άμεσα. Ως εκ τούτου ψήφισα το παραπάνω θέμα.

Οι λοιπές αποφάσεις του ΔΣ έχουν ως εξής:

  • Απόφαση 19838/05.09.2018 -Πρόσληψη προσωπικού καθαριότητας

Το ΔΣ ενέκρινε την πρόσληψη προσωπικού 54 θέσεων ειδικότητας ΥΕ καθαριότητας, με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου διάρκειας 18 μηνών και 4ωρη ημερησίως απασχόληση.

  • Απόφαση 19886/17.10.2018 – Υλοποίηση αποφασισθέντων Υπ. Συμβουλίου 

Το ΔΣ αποφάσισε την υλοποίηση των αποφασισθέντων του Υπηρεσιακού Συμβουλίου της ΕΥΔΑΠ, όπως αποτυπώνονται στο υπ’ αριθμόν 2018 – 04/05.10.2018 πρακτικό που αφορά:

Βαθμολογικές προαγωγές της 01.04.2017 του μόνιμου προσωπικού της ΕΥΔΑΠ όλων των κλάδων, κατηγοριών και βαθμών σύμφωνα με τις διατάξεις του Κανονισμού Προσωπικού και των ΕΣΣΕ της ΕΥΔΑΠ.

  • Απόφαση 19760/25.07.2018 – Πληρωμή ιατρικών τιμολογίων

Το Δ.Σ. αποφάσισε την έγκριση πληρωμής για παρασχεθείσες ιατρικές υπηρεσίες των ανάλογων τιμολογίων. 

Καταψήφισα

Το θέμα 6 της συνεδρίασης 24.10.2018 για την έγκριση σχεδίου σύμβασης με δικηγορικές εταιρείες για την αναγκαστική είσπραξη οφειλών. Καταψήφισα το συγκεκριμένο θέμα αρχικά  γιατί διαφωνώ με τη διαδικασία απευθείας ανάθεσης και θεωρώ ότι βάσει του νέου κανονισμού προμηθειών, επιβάλλεται να γίνει διαγωνιστική διαδικασία ώστε να διασφαλιστεί ότι οι υπηρεσίες θα παρέχονται με βάση την οικονομικότερη τιμή για την ΕΥΔΑΠ. Επιπλέον παρά τα όσα προσπαθεί να μας πείσει η Διοίκηση, το ποσό των οφειλών προς την Εταιρεία αυξάνεται συνεχώς και ουδεμία βελτίωση παρουσιάζει παρά τις χιλιάδες διακοπές νερού που επιβάλλει στους πολίτες. Η Διοίκηση διατυμπανίζει τη δήθεν κοινωνική της πολιτική και τα πρώτα 2,5 χρόνια δεν είχε προβεί σε καμία διακοπή νερού, παρά τις υπέρογκες οφειλές που άφησε να συσσωρευτούν. Τώρα λοιπόν, εκτελώντας κατά γράμμα τις εντολές του Υπερταμείου, φτάνει στο άλλο άκρο και κόβει την υδροδότηση σε οφειλές άνω των 100 ευρώ, χωρίς κανέναν απολύτως σχεδιασμό και οργάνωση, αλλά στέλνοντας εξώδικα και κατασχετήρια. Η αδυναμία της Διοίκησης να μειώσει τις οφειλές, είναι απόρροια της παντελούς έλλειψης επιχειρησιακού σχεδιασμού, των τυχαίων χειρισμών της και της μη ύπαρξης ολοκληρωμένου σχεδίου για την διαχείριση και είσπραξη των ληξιπρόθεσμων οφειλών, που να λαμβάνει υπόψην όλες τις παραμέτρους, κοινωνικές και οικονομικές.

Το θέμα 4 της συνεδρίασης της 04.07.2018 και το θέμα 6 της συνεδρίασης 18.07.2018, που αφορούν φύτευση – συντήρηση πρασίνου και καταπολέμηση κουνουπιών. Η εισήγηση του συγκεκριμένου θέματος ήρθε αρχικά στις 04.07.2018 με ποσό μαμούθ ύψους 987.039,20 ευρώ, τόνισα ότι το εν λόγω ποσό είναι υπέρογκο για τις συγκεκριμένες υπηρεσίες και ουδέποτε στο παρελθόν έχει διατεθεί από την Εταιρεία τέτοιο ποσό για αντίστοιχες υπηρεσίες. Ζήτησα το ιστορικό για ανάλογες αναθέσεις που έχουν γίνει στο παρελθόν, αλλά και τη διαδικασία που οδήγησε σε αυτήν την υπερβολική τιμολόγηση, προκειμένου να δούμε αν υπάρχει αντιστοιχία στα ποσά που δαπανήθηκαν, αλλά ουδέποτε δεν προσκομίστηκαν τα συγκεκριμένα στοιχεία από τη Διοίκηση. Επιπρόσθετα η συγκεκριμένη εισήγηση δεν παρουσιάστηκε στο ΔΣ από τους αρμόδιους Γενικούς Διευθυντές, όπως προβλέπεται. Μετά από όλα αυτά,  η Διοίκηση επανέφερε το θέμα στις 18.07.2018, αυτήν τη φορά μόνο για τη φύτευση – συντήρηση πρασίνου με ποσό 487.262,10 ευρώ, χωρίς ουσιαστικά να υπάρξει αλλαγή, απλά μόνο απομόνωσε το ένα κομμάτι για να ψηφιστεί και να φέρει σε δεύτερο χρόνο και το θέμα της καταπολέμησης εντόμων. Η υλοποίηση των εν λόγω αποφάσεων θα έχει ως συνέπεια την εκταμίευση μεγάλου ποσού και για αυτόν το λόγο το συγκεκριμένο θέμα χρειάζεται περαιτέρω διερεύνηση.

Με αφορμή και το παραπάνω θέμα, σημειώνω το συχνό πλέον φαινόμενο ορισμένες από τις εισηγήσεις που έρχονται προς ψήφιση στο ΔΣ, να μην είναι επαρκώς τεκμηριωμένες και να έχουν αυξημένους προϋπολογισμούς αλλά και μεγάλη χρονική διάρκεια, κάτι το οποίο δε συνάδει καθόλου με το πνεύμα εξοικονόμησης πόρων αλλά και τη διασφάλιση της λειτουργικότητας της Εταιρείας, ειδικότερα στην περίοδο που διανύει η χώρα και οι πολίτες. Επιπλέον κατά τη θητεία της συγκεκριμένης Διοίκησης έχει αυξηθεί σημαντικά η εκχώρηση αντικειμένου σε ιδιώτες, μία πράξη που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις δεσμεύσεις και τις εξαγγελίες περί μείωσης των εργολαβιών.  

Για τα λοιπά θέματα θα ακολουθήσει σε σύντομο χρονικό διάστημα νέα ενημέρωση.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ