Τρίτη, 28 Ιουνίου, 2022
Γεώργιος Τζοβάνης
Γεώργιος Τζοβάνης
Μηχανολόγος Μηχανικός Τ.Ε., Υδρονομέας στον Υποτομέα Ασπροπύρφου, μέλος ΔΣ Συλλόγου Τεχνικών Υπαλλήλων, μέλος Γραμματείας ΣΕΚΕΣ

Τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν τις απόψεις των συγγραφέων τους

Υδροδότηση Αίγινας-Σαλαμίνας: Φως σε σκοτεινές πτυχές του έργου

[author title=”Τζοβάνης Γεώργιος” image=”http://sekes-eydap.gr/wp-content/uploads/tzovanis.jpg”]Μέλος του συλλόγου Τεχνικών Υπαλλήλων , Μέλος της Γραμματείας του ΣΕΚΕΣ Μηχανολόγος  Μηχανικός  Τ.Ε , Υποτομέας  Ασπροπύργου[/author]Παρακολουθώντας τα δημοσιεύματα του τύπου και τις διαδικασίες όσων αφορά την υδροδότηση της Αίγινας θα ήθελα να βάλω μερικούς προβληματισμούς και να φωτίσω μερικές πτυχές της υπόθεσης που είναι σκοτεινές αλλά όταν θα έρθει η ώρα εκείνη θα δημιουργήσουν τεράστια προβλήματα και θα στοιχίσουν αρκετές χιλιάδες ευρώ…. ΕΤΕΡΟΧΡΟΝΙΣΜΕΝΑ.

Τον Σεπτέμβριο εχόντων καλώς των πραγμάτων θα μπει σε λειτουργία ο καινούργιος τροφοδοτικός αγωγός της Σαλαμίνας από Πέραμα Μεγάρων προς Φανερωμένη Σαλαμίνας. Αυτό θα δώσει επιτέλους μία ανάσα δροσιάς… στους λειτουργούς καθώς ο ένας υποθαλάσσιος από την διέλευση Ευταξία είναι εκτός εδώ και χρόνια και ο άλλος παρουσιάζει πολλά προβλήματα με διαρροές σχεδόν από την πρώτη ημέρα λειτουργίας του.

Συμμετέχοντας πρόσφατα σε σεμινάριο εντός της εταιρείας από εξωτερικό… εργολάβο μελετητή ενημερωθήκαμε για τις επιπτώσεις που θα υπάρξουν στο υπάρχων δίκτυο από την Ελευσίνα ως τα Μέγαρα που υδροδοτούνται από τον ίδιο βραχίονα εξαγωγής των διυλιστηρίων Μάνδρας.

Συνοπτικά με δεδομένα του 2013 το εξωτερικό μελετητικό γραφείο ούτε λίγο ούτε πολύ είπε αυτό που εμείς οι Υδρονομείς βλέπουμε χωρίς μοντέλα υδραυλικά και χωρίς δαπανηρές μελέτες… Το νερό μπορεί να υπάρχει σήμερα όμως δεν υπάρχουν οι αγωγοί για να το μεταφέρουν. Οι μελέτες υλοποίησης των υποθαλάσσιων αγωγών από Μέγαρα προς Σαλαμίνα και από Σαλαμίνα προς Αίγινα έχουν γίνει στο πόδι..

Δεν έχουν λάβει υπόψη καθόλου το υπάρχων δίκτυο που υπάρχει, την δυναμική που μπορεί να καλύψει και τις επιπτώσεις που θα υπάρχουν υδρονομειακά στις περιοχές Μεγάρων και Νέας Περάμου. Θα ενημερώσω πως ακόμα και σήμερα που μιλάμε υπάρχουν ώρες αιχμής της ημέρας που το τροφοδοτικό δίκτυο αστοχεί…με αποτέλεσμα την δυσλειτουργία ζωνών υδροδότησης.

Υπάρχουν ερωτήματα γιατί επιλέχθηκε αυτή η μελέτη και κατασκευή του αγωγού προς Σαλαμίνα καθώς επίσης πως θα φτάσει το νερό στην Αίγινα όταν καλά- καλά δεν φτάνει στην Βλυχάδα Μεγάρων… Γιατί δεν αντικαταστάθηκε ο υπάρχων αγωγός του Ευταξία που έβγαλε προβλήματα σχεδόν από την πρώτη ημέρα ,και ενδεχομένως να στοίχιζε λιγότερο.

Επίσης ο αγωγός προς Αίγινα θα έχει το φορτίο της Δεξαμενής της Περάνης συν το βάθος της θάλασσας που σε μερικά σημεία θα φτάνει τα 80-90 μέτρα. Σε περίπτωση διαρροής τι θα γίνεται; Να συμπληρώσω επίσης την ύπαρξη δεξαμενής στα Μέγαρα ιδιοκτησίας ΕΥΔΑΠ που από το 1995 δεν έχει μπει ακόμα σε λειτουργία…

Στο επικείμενο τι κάνουμε; Με διάφορα σενάρια για επέκταση της ΕΥΔΑΠ προς Κινέττα-Αλεποχώρι και της συνεχής αύξησης του πληθυσμού της Νέας Περάμου , που από παραθεριστική γίνεται πλέον μια αστικού τύπου περιοχή οι ανάγκες όλο και μεγαλώνουν, χωρίς να υπάρχει μία μελέτη για αναθεώρηση της λειτουργίας αλλά και των υδάτινων πόρων που, και με ποιο τρόπο θα δοθούν.

Στο δυσμενέστερο σενάριο του Εργολάβου μελετητή που ήδη το 2016 είναι πολύ χειρότερο με όλες αυτές τις καταναλώσεις ο αγωγός των Μεγάρων δεν θα μπορεί να υδροδοτήσει πάνω από το +142 υψόμετρο την στιγμή που έχουμε ζώνες φυσικής ροής στο +190. Είναι επιτακτική ανάγκη για την κατασκευή μιας αναρυθμιστικής δεξαμενής που να μπορεί να λειτουργεί με την χωρητικότητα της σαν αποσβεστήρας αυτής της πτώσης του δικτύου στα πρότυπα της δεξαμενής της Νέας Τερψιθέας που με την χωρητικότητα των 40000 κυβικών που έχει μπορεί και καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος των αναγκών των Ανατολικών παραλίων της Αττικής.

Ταυτόχρονα θα πρέπει να ξεκινήσει από την αρχή ο σχεδιασμός του δυτικού τροφοδοτικού ίσως με την προσθήκη ενός ακόμα μεγάλου αγωγού από την έξοδο των διυλιστηρίων της Μάνδρας που να συμπληρώσει τον Φ 800 και να δημιουργεί δικτύωμα στο δίκτυο. Συμπληρώνοντας τον συλλογισμό μου θα αναφέρω πως σε περίπτωση παραλαβής των δημοτικών δικτύων Μάνδρας και Μαγούλας θα αλλάξει προς το χείριστο ο ένας και μοναδικός αγωγός.

Εμείς σήμερα αντί να δυναμώνουμε την βάση του οικοδομήματος μας με στέρεα θεμέλια όλο και ψηλώνουμε το δέντρο. Στο τέλος θα έχουμε την τύχη των ευκαλύπτων που ψηλώνουν-ψηλώνουν και στο τέλος πέφτουν. Κάνουμε επεκτάσεις στο τέλος της διαδρομής ξεχνώντας την αρχή. Όμως διαχρονικά τα σφάλματα πληρώνονται…

Με εκτίμηση

ΤΖΟΒΑΝΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ Τ.Ε

ΥΠΟΤΟΜΕΑΣ ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΥ

 

Υ.Γ. Με αφορμή την εργολαβία αυτή του μελετητικού γραφείου για την προσομοίωση του δυτικού βραχίονα αλλά και του Ανατολικού αναρωτιέμαι!!!

Καλά η μελετών η δικιά μας δεν θα μπορούσε να εκτελέσει αυτό το έργο;

Τα στοιχεία δικτύου που έχουν δοθεί πως διασφαλίστηκαν;

Είμαστε σίγουροι πως δεν θα γίνουν χαρτοπόλεμος στα χέρια διάφορων που έχουν βάλει στο μάτι και την λειτουργία της ύδρευσης που είναι ένα κορυφαίο και κομβικής σημασίας στοιχείο για δημόσιο έλεγχο του κύκλου του νερού;

Η απάντηση δικιά σας…

ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ