Ανακοίνωση ΣΕΚΕΣ για το νέο(;) οργανόγραμμα (14/7/2016)

0
159

sekes_logo_2014

Ανακοίνωση Νο 17  • Πέμπτη 14 Ιουλίου 2016

Για το νέο(;) οργανόγραμμα

To ΣΕΚΕΣ τόσο πριν από το 2015, όσο και πρόσφατα, ήταν η μόνη συλλογικότητα στην ΕΥΔΑΠ που διατύπωσε δημόσια την άποψή του για το οργανόγραμμα και τον κανονισμό λειτουργίας της ΕΥΔΑΠ.

Βασικές αρχές μας: Η πλήρης ανάκτηση όλων των βασικών αντικειμένων της εταιρείας από τους εργολάβους, η κατοχύρωση και διατήρηση της τεχνογνωσίας διαχείρισης δικτύων και εγκαταστάσεων, η ανάδειξη του δημόσιου και κοινωνικού χαρακτήρα της ΕΥΔΑΠ με προτεραιότητα στην παροχή ποιοτικών υπηρεσιών ύδρευσης – αποχέτευσης, η ενίσχυση του τεχνικού χαρακτήρα της εταιρίας ώστε να υποστηρίξει με δημόσια ευθύνη, με δημόσια λειτουργία, με δημόσιο έλεγχο, με δημόσια λογοδοσία και με μόνιμο προσωπικό αυτές τις υπηρεσίες.

Συμμετείχαμε και στηρίξαμε μέχρι τέλους τη διαβούλευση, που οργάνωσε η διοίκηση της ΕΥΔΑΠ τον Μάρτιο και τον Απρίλιο, καταθέσαμε σε αυτή μια αναλυτική πρόταση εφ’ όλης της ύλης του οργανογράμματος και του κανονισμού λειτουργίας (ανάδειξη & επιλογή στελεχών, συμμετοχή εργαζομένων).

Παραθέτουμε τις προτάσεις μας:

  1. 12/4/2016 – Ανακοίνωση ΣΕΚΕΣ 12/4/2016: «Η συμβολή μας στη διαβούλευση για το οργανόγραμμα») (το λινκ εδώ)
  2. 19/4/2016 – «Πρόταση ΣΕΚΕΣ για το οργανόγραμμα προς την επιτροπή διαβούλευσης» (το λινκ εδώ)

Από τις προτάσεις που κατέθεσαν δεκάδες συνάδελφοι στη διαβούλευση για το οργανόγραμμα, διαπιστώθηκε σύμπτωση κυρίως στην ανάγκη δραστικής περικοπής του οργανογράμματος, τουλάχιστον κατά το ήμισυ,  ώστε να γίνει καλύτερη αξιοποίηση του υπάρχοντος προσωπικού και να εξαλειφθούν οι υπηρεσίες του ενός ή δύο εργαζομένων.

Η τελική πρόταση της διοίκησης, (κατατίθεται καθυστερημένα από τη λήξη της διαβούλευσης, αλλά προωθείται εσπευσμένα για έγκριση στο Δ.Σ. αν και θα εφαρμοστεί το Σεπτέμβριο), αγνοεί τις προτάσεις των συναδέλφων, δεν ανταποκρίνεται στη ανάγκη αναδιοργάνωσης της ΕΥΔΑΠ, διατηρεί τις παθογένειες της υφιστάμενης κατάστασης και προσθέτει σε αυτή νέα προβλήματα. Όπως:

  • Αυξάνει αδικαιολόγητα τις Γενικές Διευθύνσεις και τις Διευθύνσεις που υπάγονται απ΄ ευθείας στον διευθύνοντα, δεν αναφέρει τι θα γίνει με Βοηθούς Γενικούς και αναπληρωτές διευθυντές.
  • Αναπτύσσει υπέρμετρα την ενότητα Πελατών (και όχι υδροδοτούμενων) με σαφή εισπρακτικό – εμπορικό προσανατολισμό. Κανένας κοινωνικός προσανατολισμός ή αλλαγή δομής – φιλοσοφίας προς το «δικαιωματικό» χαρακτήρα του νερού
  • Δίνει έμφαση στο νομικό, επικοινωνιακό, εμπορικό και οικονομικό κομμάτι και υποβαθμίζει τον επιχειρησιακό, τεχνικό και τον τομέα ποιότητας της εταιρείας (12 περιφερειακά για να υποστηρίζουν την εμπορική δραστηριότητα και μόλις 3 τομείς ύδρευσης και 5 αποχέτευσης να υποστηρίζουν το κατεξοχήν έργο της παροχής υπηρεσιών και δη ποιοτικών προς την κοινωνία)
  • Διαχωρίζει την Ύδρευση από την Αποχέτευση και μάλιστα με ξεχωριστά χημεία και συνεργεία.
  • Σε μία εταιρεία που ετησίως δαπανά εξαψήφια νούμερα, σε προμήθειες υλικών, απουσιάζει  η οργανωτική μονάδα που θα έχει ως αντικείμενο τον ποιοτικό Έλεγχο υλικών και εργασιών.
  • Καταργείται το Επιχειρησιακό Κέντρο και… «χάνεται» το 1022.
  • Διασπάται η Διεύθυνσης Ποιότητας, η Μελετοκατασκευών, η υπηρεσία Οχημάτων -Μηχανημάτων με την δημιουργία της νέας δίδυμης Υπηρεσίας στην Αποχέτευση, ενώ το αντικείμενο “υδρομετρητές” παραμένει κατακερματισμένο.
  • Τα θέματα περιβάλλοντος, πολιτισμού, ποιότητας, δεικτών τίθενται εκτός οργανογράμματος.
  • Δημιουργείται Υπηρεσία Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (θα διαχειριστούμε σκουπίδια ή τι άλλο;)
  • Η δημιουργία ξεχωριστής οργανωτικής μονάδας για την Ανατολική Αττική είναι απαράδεκτη.
  • Οι αιτήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος (και όχι προκήρυξη των θέσεων) γίνεται χωρίς καμία περιγραφή τυπικών και ουσιαστικών προσόντων.

Το ΣΕΚΕΣ δεν πρόκειται να στηρίξει την διαιώνιση της παρούσας κατάστασης στην οργανωτική διάρθρωση της εταιρείας, την πολυδιάσπαση των υπηρεσιών βορά στην εύκολη ιδιωτικοποίησή τους, την απαξίωση του διαλόγου και της διάθεσης συμβολής των εργαζομένων στη βελτίωση λειτουργίας της ΕΥΔΑΠ.

Καλεί την διοίκηση να μην προχωρήσει στην έγκριση αυτής της πρότασης τροποποίησης του οργανογράμματος, αλλά να αξιοποιήσει τις προτάσεις της διαβούλευσης για ένα οργανόγραμμα που να στηρίζει την ανάγκη για δημόσια και κοινωνική ΕΥΔΑΠ.

Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΟΥ ΣΕΚΕΣ ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΥΔΑΠ

ΥΓ: Μετά την  επιτροπή οργανογράμματος, την επιτροπή διαβούλευσης, τις προτάσεις φορέων και συναδέλφων και την πανηγυρική λήξη της διαβούλευσης, αλήθεια ποιος διαμόρφωσε και εισηγείται την τελική πρόταση; Που και ποια είναι η τεκμηρίωση της τελικής πρότασης; Από πού προκύπτει ότι οι Γενικοί Διευθυντές είναι υπεύθυνοι να διαμορφώσουν τον κανονισμό λειτουργίας;

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ