Σάββατο, 18 Μαΐου, 2024
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ:

Το λογισμικό ανοιχτού κώδικα είναι καλή φάση, όμως δεν έχει μίζες, άρα δεν είναι για μας ως κράτος.

Τι είναι το λογισμικό ανοιχτού κώδικα (Open Source Software); Είναι λογισμικό που ο κώδικας του διατίθεται προς ελεύθερη χρήση, οι χρήστες μπορούν να το χρησιμοποιούν δωρεάν, να το τροποποιούν ανάλογα με της ανάγκες τους,να το αντιγράφουν χωρίς να είναι υποχρεωμένοι να πληρώνουν σε κάποια εταιρεία, όπως γίνετε με τα Windows, και όλα τα προϊόντα της Microsoft.

Το λογισμικό ανοιχτού κώδικα, έχει άλλη φιλοσοφία η οποία βασίζεται στην εθελοντική προσφορά και συνεισφορά στην εκάστοτε κοινότητα, καθώς επίσης και στην συλλογική δράση. Υπάρχει μια μεγάλη κοινότητα που χρησιμοποιεί αυτά τα προγράμματα, τα υποστηρίζει και βοηθάει τα μέλη της έτσι ώστε να γίνουν καλύτεροι χρήστες.

Παράδειγμα λογισμικού ανοιχτού κώδικα είναι αυτή η ιστοσελίδα που χρησιμοποιεί WordPress.

Τι κερδίζει το Δημόσιο αν αντικαταστήσει τα Windows με τα Linux (Ubuntu,Debian,Slack,bsd κλπ)?

Η κύρια μάχη είναι Linux εναντίων Windows

Linux

Μείωση κόστους: Το λογισμικό ανοιχτού κώδικα είναι δωρεάν, δεν αγοράζεις κάποια άδεια χρήσης, ούτε επιπλέον άδειες ανάλογα με το πόσους υπολογιστές έχεις εγκατεστημένους.

Κάθε χρόνο το Ελληνικό Δημόσιο ξοδεύει τεράστια ποσά ( αρκετά εκατομμύρια ευρώ) για να κάνει νόμιμη χρήση του λογισμικού σε όλους τους υπολογιστές του, αγοράζει άδειες και έτσι γεμίζει τα ταμεία της Microsoft αδειάζοντας τον κρατικό κορβανά.

Με την χρήση Open Source Software μπαίνει τέλος σε αυτή την πρακτική.

Γνωρίζοντας όμως την διεφθαρμένη, νηστική και άπληστη φύση των Ελληνικού πολιτικού συστήματος της μεταπολίτευσης τέτοιο εγχείρημα εφόσον δεν μας προκύψει ένα πολιτικό σύστημα με ριζοσπαστικά χαρακτηριστικά δεν πρόκειται να συμβεί στα επόμενα 100 χρόνια

Απεξάρτηση από εταιρείες: εφόσον ο χρήστης έχει πρόσβαση στον κώδικα του λογισμικού, μπορεί να κάνει ότι επέκταση, αναβάθμιση η τροποποίηση χρειαστεί ανάλογα με της εκάστοτε ανάγκες του.

Η Microsoft αντίθετα κρατώντας κλειστό το λογισμικό της υποχρεώνει τους χρήστες του συνέχεια να είναι εξαρτώμενοι της για το οτιδήποτε, κερδίζοντας εκατομμύρια ευρώ.

Χαμηλότερες απαιτήσεις σε hardware και συντήρηση καθώς αποφεύγουμε τις άσκοπες και συνεχόμενες αναβαθμίσεις που απαιτούν οι καινούριες εκδόσεις των εμπορικών software,

ακόμη ακόμη υπάρχει η δυνατότητα από εκδόσεις Linux να τρέξουν αξιοπρεπώς ακόμα και σε απαρχαιωμένα μηχανήματα δεκαετίας εξασφαλίζοντας όχι μόνο οικονομικούς πόρους από τις άσκοπες αναβαθμίσεις αλλά και φιλικότητα προς το περιβάλλον μη επιβαρύνοντας το με υλικό που χρησιμοποιώντας comercial software θα κατέληγε στον κάλαθο των αχρήστων

Τι πρέπει να γίνει

Αξιοποιούμε τα Πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας που εξειδικεύονται στην πληροφορική

  • Δημιουργώντας campus πληροφορικής σε ΔΕΚΟ στρατηγικής σημασίας βοηθώντας νέα μυαλά να αξιοποιηθούν και να παράξουν τεχνογνωσία για την επιχείρηση και τη χώρα

Πολλαπλά κέρδη θα προκύψουν μεταξύ των οποίων είναι

  • Εξαγωγή τεχνογνωσίας και καθιέρωση στο τεχνολογικό παγκόσμιο γίγνεσθαι
  • Αναβάθμιση μηχανογράφησης του δημοσίου με ότι καλύτερο και φρέσκο διαθέτει η αγορά ,
  • Αναβάθμιση του ρόλου των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων στην Έρευνα και στο R&D
  • Θέσεις εργασίας που θα προκύψουν μέσα από την έρευνα και το inovation που θα παραχθεί

Φυσικά αυτά τα πράγματα στην Ελλάδα είναι προϊόν επιστημονικής φαντασίας αφού όπως αναφέρω ποιο πάνω, οι Έλληνες πολιτικοί και οι διοικήσεις των ΔΕΚΟ που θα μπορούσαν να παίξουν ένα καθοριστικό ρόλο προς την κατεύθυνση αυτή έχουν περισσότερα κοινά με τους Αφρικανούς φύλαρχους όπου κυριαρχεί η μίζα και η διαφθορά

Το μόνο που τους ενδιαφέρει στην παρούσα φάση είναι το “πολιτιλίκι” και οι διαιώνιση στην θέση του βολευτή του γιου, της κόρης, του εγγονού, και του δισέγγονου.

Αν συνεχίσουμε στο ίδιο μοτίβο του νεοφιλελευθερισμού για τα επόμενα χρόνια το αποτέλεσμα θα είναι η πλήρης εξάρτηση από τις πολυεθνικές και η εκτόξευση του κόστους συντήρησης και ανάπτυξης θα εκτοξευθεί περαιτέρω και η Ψωροκώσταινα θα  συνεχίσει να ζει για τα επόμενα 50 χρόνια στον Μικρο-Αστικό Μύθο της εξαρτημένης ανάπτυξης.

Στην Ευρώπη, Αγγλία, Γαλλία, και Ρωσία δημιουργούν λογισμικό ανοιχτού κώδικα για της δημόσιες ανάγκες τους και το χρησιμοποιούν, όπως επίσης και οι Αυστραλία, Ιαπωνία, Κίνα, όμως εκεί τα πολιτικά πράγματα στέκουν τελείως διαφορετικά.

Σημαντικά δεδομένα για το ανοιχτό λογισμικό ΛΑΚ(Λογισμικού ανοιχτού κώδικα)

Είναι καθοριστικής σημασίας να αναγνωρίσουμε μερικά σημαντικά δεδομένα για το ανοιχτό λογισμικό, όπως αυτά εντοπίζονται σε διάφορα πολιτικά και στρατηγικά κείμενα

Οι προβλέψεις:

Το ΛΑΚ αποτελεί μια βιώσιμη και θεμελιώδη αλλαγή στην παγκόσμια αγορά λογισμικού. Υπολογίζεται ότι τα επόμενα 5 χρόνια, 50% του όγκου της αγοράς λογισμικού θα μπορούσε να είναι ΛΑΚ.

Ιδιαίτερα όσον αφορά σε μεγάλους εξυπηρετητές, των οποίων γίνεται σημαντική χρήση και από την δημόσια διοίκηση, το ΛΑΚ διαφαίνεται ότι θα αποτελεί βιώσιμη και ανταγωνιστική λύση τα επόμενα 2 – 3 χρόνια.

Μια ισχυρή φιλοσοφία: Η φιλοσοφία της «κοινής» εργασίας και αποτελεσμάτων που διέπει το ΛΑΚ είναι πολύ κοντά και στην δομική φιλοσοφία του Διαδικτύου καθώς και σε ένα «εναλλακτικό» τρόπο επιχειρηματικής δραστηριότητας και συμμετοχής στις εξελίξεις γύρω από τις νέες τεχνολογίες.

Χαμηλό κόστος: Το ΛΑΚ διανέμεται δωρεάν ή σε πολύ χαμηλό κόστος αλλά πρέπει να τονισθεί ότι σημαντικότερο κόστος της υιοθέτησης λογισμικού στην δημόσια διοίκηση είναι η εκπαίδευση, η υποστήριξη και η διαλειτουργικότητα.

Ανεξαρτησία: Η δυνατότητα επιλογής πολλαπλών αναδόχων και η μη εξάρτηση από συγκεκριμένους προμηθευτές είναι καθοριστική, ιδίως, όταν γίνεται προσπάθεια ευρείας ανάπτυξης και εφαρμογής υπηρεσιών ηλεκτρονικής κυβέρνησης.

Ασφάλεια και ιδιωτικότητα: Η κατανόηση του πως λειτουργεί ένα «σύστημα» σε όλα του τα επίπεδα είναι και καθοριστικός παράγοντας διαφάνειάς του. Παρόλο που κανένα λογισμικό δεν είναι 100% ασφαλές η δυνατότητα «ελέγχου» των λύσεων και των η διάγνωση των προβλημάτων είναι κρίσιμη.

Προσαρμοστικότητα: Είναι χαρακτηριστικό ότι η καλύτερη εφαρμογή δεν μπορεί παρά να καλύψει τις ανάγκες μερικών μόνο χρόνων γι’ αυτό και η δυνατότητα αναπροσαρμογής της έχει ιδιαίτερη σημασία.

Ποιότητα: Σε πολλές περιπτώσεις το ΛΑΚ αποδεικνύεται ιδιαίτερα ποιοτικό και αξιόπιστο λόγω των σημαντικών ανθρωπίνων πόρων που επενδύονται και της έλλειψης εμπορικής και χρονικής πίεσης

Τήρηση προτύπων: Η δυνατότητα τήρησης των προτύπων που έχουν τεθεί καθώς και η ανάγκη για συνεχή βελτιστοποίησή τους καθιστούν περισσότερο δυνατή την διαλειτουργικότητα των συστημάτων. Το στοιχείο αυτό, βέβαια, «απειλείται» από την παραχώρηση πατέντων λογισμικού εφόσον εμποδίζουν την χρήση κοινών εμπορικών προτύπων.

Αναδιανομή και ελεύθερη χρήση: Λαμβάνοντας σαν δεδομένο την ευρεία χρήση του ΛΑΚ στις υπηρεσίες του, ο δημόσιος τομέας, θα προωθούσε με δυσκολία την αναδιανομή του συγκεκριμένου ΛΑΚ. Από την άλλη, η ελεύθερη χρήση του ΛΑΚ αποτελεί ένα είδος «ηρεμίας» στο ότι δεν θα εμπλακεί σε ανταγωνιστικές διαδικασίες.

Εξασφάλιση της συνέχειας: Αποτελεί καθοριστικό παράγοντα αφού η Δημόσια Διοίκηση δεν εξαρτάται από συγκεκριμένες εταιρείες για την εξέλιξη, μετατροπή και υποστήριξη των προϊόντων της.

Η συνέργεια ΛΑΚ και κυβερνητικής πολιτικής και η σημασία της διασύνδεσης

Είναι δεδομένο ότι η ανάπτυξη του ΛΑΚ μπορεί να αποτελέσει σημαντικό παράγοντα εξέλιξης της υποδομής της κυβέρνησης και θα ήταν σκόπιμο να εξετασθεί η στήριξη και η διάδοσή του.

Εξάλλου, σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες τα διαθέσιμα κονδύλια για την εξέλιξη της υποδομής  γίνονται όλο και πιο δυσεύρετα και το ΛΑΚ αρχίζει να αποτελεί μια εναλλακτική και δημιουργική λύση.

Παράλληλα, οι γενικές αρχές της κυβερνητικής παρέμβασης στην χώρα μας για την ανάπτυξη της Κοινωνίας της Πληροφορίας είναι μεταξύ άλλων:

  • Διαφανής και αποτελεσματική δημόσια διοίκηση προσβάσιμη σε όλους
  • Πολίτες – χρήστες που συμμετέχουν και δημιουργούν
  • Δημιουργία ευκαιριών καινοτομίας και επιχειρηματικότητας καθώς και επιπλέον θέσεις τοπικής και περιφερειακής εργασίας

Κρίσιμο ζητούμενο για την επίτευξη των παραπάνω είναι η διασύνδεση των υπαρχόντων ή υπό σύσταση πληροφοριακών συστημάτων στην δημόσια διοίκηση που αναπτύσσονται σε διάφορες δημόσιες υπηρεσίες.

Το θέμα της διασύνδεσης είναι αρκετά περίπλοκο και αφορά μια σειρά από θέματα όπως τα δίκτυα, τις εφαρμογές, τις υποδομές κτλ.

Αυτό που πρέπει να σημειωθεί εδώ είναι ότι η βασική αρχή για επίτευξη διασύνδεσης είναι η ύπαρξη ανοιχτών προτύπων υποδομών και περιεχομένου.

Κατά αυτόν τον τρόπο, επιτυγχάνετε όχι μόνο η εύκολη εξέλιξη και προσαρμογή τους αλλά και η αποφυγή «κλειδώματος» σε συγκεκριμένους προμηθευτές. Και οι δύο αυτοί παράγοντες είναι ζωτικοί για την επίτευξη ηλεκτρονικών υπηρεσιών και διακυβέρνησης.

Ένα από τα ποιο χαρακτηριστικά παραδείγματα της εξοικονόμησης πόρων χωρίς παραχωρήσεις σε ποιότητα υπηρεσιών είναι η Γαλλική αστυνομία

Οι πρώτες προσπάθειες μετάβασης της Γαλλικής αστυνομίας σε λογισμικό ανοικτού κώδικα άρχισε το 2005, όταν αντικατέστησε το Microsoft Office με OpenOffice.org(τις γνωστές σουίτες word,excel κ.λ.π) σε ολόκληρο τον οργανισμό.

Ενέκρινε σταδιακά άλλες εφαρμογές ανοικτού κώδικα, συμπεριλαμβανομένων των Firefox και Thunderbird.

Μετά το λανσάρισμα των Windows Vista, το 2006, αποφάσισε να καταργήσει σταδιακά τα Windows και να “μεταναστεύσει” στο Ubuntu.

Με βάση την επιτυχία του πιλοτικού σταδίου χρήσης του Ubuntu αρχικά σε 5.000 θέσεις εργασίας, προχώρησε στο να στραφούν συνολικά 15.000 θέσεις εργασίας στο Ubuntu α, και στόχος της είναι να εξοπλίσουν ολόκληρο τον οργανισμό, (90.000 θέσεις εργασίας), με τη λειτουργία της διανομή Ubuntu του λειτουργικού συστήματος Linux έως το 2015.

Μια έκθεση που δημοσιεύθηκε από το Παρατηρητήριο Ανοικτού Κώδικα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής παρέχει μερικές λεπτομέρειες από μια πρόσφατη παρουσίαση που έδωσε ο αντισυνταγματάρχης της Γαλλικής αστυνομίας Xavier Guimard, ο οποίος λέει ότι “η Γαλλική αστυνομία μπόρεσε να μειώσει ετήσια τον προϋπολογισμό της κατά 70 τοις εκατό, χωρίς να χρειάζεται να μειώσει τις δυνατότητές της.

Από το 2004, η χωροφυλακή έχει αποταμιεύσει έως και 50 εκατ. ευρώ αφού με το Ubuntu δεν χρειάζεται πλέον χορήγηση αδειών χρήσης( που χορηγείται έπειτα από αγορά στο λειτουργικό Windows) και το κόστος συντήρησης είναι χαμηλό” καθώς το Linux έχει απλοποιήσει επίσης απομακρυσμένες εργασίες συντήρησης είτε μέσω ιδιωτικών εταιρειών με χαμηλό κόστος είτε μέσω κοινοτήτων που παρέχουν στήριξη δωρεάν.

Πιστεύει ότι μετάβαση από το Windows στο Ubuntu θέτει λιγότερα τεχνικά προβλήματα από ό, τι αν είχαν αναβαθμίσει τα Windows xp σε Windows Vista όπως σχεδίαζαν αρχικά.

“Η μετάβαση από το Microsoft XP σε Vista δεν θα μας είχε φέρει πολλά πλεονεκτήματα και όπως η Microsoft ανακοίνωσε ότι η αναβάθμιση αυτή θα απαιτήσει την κατάρτιση των χρηστών”, δήλωσε ο υπολοχαγός συνταγματάρχης Guimard.

“Η μετάβαση από XP σε Ubuntu, όμως, αποδείχθηκε πολύ εύκολη. Οι δύο μεγαλύτερες εμφανής διαφορές των Windows και Ubuntu (για τους απλούς χρήστες) είναι οι εικόνες και τα παιχνίδια. Τα παιχνίδια όμως δεν είναι η προτεραιότητά μας.”

Το Linux έχει επίσης υιοθετηθεί από πολλές άλλες κυβερνητικές υπηρεσίες στη Γαλλία. Η Γαλλική Εθνοσυνέλευση τρέχει Ubuntu σε πάνω από 1.000 θέσεις εργασίας και το Υπουργείο Γεωργίας χρησιμοποιεί Mandriva Linux. Προς αυτή την κατεύθυνση έχει κινηθεί ο Καναδάς και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Προτάσεις πολιτικής για την δημόσια διοίκηση

Υπάρχει ένα βασικό ερώτημα το οποίο τίθεται: πρέπει ή όχι η πολιτεία να αποφασίσει την προνομιακή αντιμετώπιση του ΛΑΚ στην δημόσια διοίκηση και κυρίως στα προϊόντα εξυπηρετητών;

Η άμεση απάντηση βρίσκεται στον τρόπο που συντάσσονται οι προδιαγραφές για την αγορά λογισμικού από την δημόσια διοίκηση.

Δεν πρέπει πλέον να φωτογραφίζονται συγκεκριμένοι προμηθευτές και πρέπει να αποφεύγεται το «κλείδωμα» σε συγκεκριμένα πρωτόκολλα και τεχνολογίες.

Το κρίσιμο ζητούμενο στις προδιαγραφές τέτοιων προκηρύξεων είναι η ποιοτική και ορθολογική ανάλυση και καταγραφή των απαιτήσεων της δημόσιας διοίκησης χωρίς να «φωτογραφίζονται» συγκεκριμένοι προμηθευτές.

Παράλληλα, και σύμφωνα και με όσα είδαμε και στις προηγούμενες ενότητες, οι δυνατότητες παρέμβασης για την δημόσια διοίκηση μπορούν να επικεντρωθούν στα παρακάτω:

  • Ενημέρωση της δημόσιας διοίκησης για το μοντέλο και τα πλεονεκτήματα – μειονεκτήματα του ΛΑΚ.
  • Σταδιακή προώθηση της χρήσης του και για την αντιμετώπιση συγκεκριμένων αναγκών σε διάφορους τομείς του δημοσίου (πχ. υγεία, εκπαίδευση)
  • Εξέταση της δυνατότητας κατοχής από την κυβέρνηση όλων (ακόμα και των «έτοιμων» λύσεων) των κωδικών λογισμικών που αγοράζει για χρήση στις υπηρεσίες τις οποίες παρέχει
  • Χρηματοδότηση συγκεκριμένης δράσης αρχικής υλοποίησης από το μέτρο 2.1 του Επιχειρησιακού Προγράμματος Κοινωνία της
  • Πληροφορίας για συγκεκριμένους τομείς της δημόσιας διοίκησης.
  • Στήριξη δράσεων ΛΑΚ από τα μέτρα 1.2 και 3.3 του ΕΠ ΚτΠ
  • Ανάδειξη και μελέτη θεμάτων όπως οι συμφωνίες αδειοδότησης στα πλαίσια της εισαγωγής του ΛΑΚ στην δημόσια διοίκηση
  • Χρήση της Ομάδας ΛΑΚ του eBusiness Forum (www.ebusinessforum.gr) σε διάφορα επίπεδα αντιμετώπισης των παραπάνω

Συμπέρασμα

Μέσα από την σύντομη ανάλυση της υπάρχουσας κατάστασης, του πλαισίου πολιτικής, τις ανάγκες της δημόσιας διοίκησης και τα χαρακτηριστικά του ΛΑΚ αναδεικνύεται ότι μπορεί να αποτελέσει ένα σοβαρό εναλλακτικό μοντέλο προμηθειών και υλοποίησης δράσεων για την δημόσια διοίκηση.

Η βασική πρόταση πολιτικής που υποστηρίχθηκε στο κείμενο αυτό, πέρα από τις δράσεις αρχικής υλοποίησης και εφαρμογής του ΛΑΚ σε τομείς της δημόσιας διοίκησης, είναι η έμφαση και ενημέρωση για την σύνταξη προδιαγραφών δημοσίων προμηθειών λογισμικού οι οποίες θα βασίζονται σε ανοιχτά οργανωτικά και αρχιτεκτονικά πρότυπα και ολοκληρωμένη – ουδέτερη περιγραφή των αναγκών της δημόσιας διοίκησης.

Τι κάνουν τα πανεπιστήμια με το Open Source Software?

Ίσως η ακαδημαϊκή κοινότητα θα μπορούσε να δώσει το καλό παράδειγμα, και να ξεκινήσει τον χορό απεξάρτησης από της εταιρείες παραγωγής κλειστού λογισμικού, για της δικές της ανάγκες.

Κάποια πανεπιστήμια χρησιμοποιούν πλατφόρμες για εκπαίδευση από απόσταση,και είναι πρωτοπόροι όμως το παράδειγμα τους πρέπει να το ακολουθήσουν και άλλα πανεπιστήμια.

Αναπτυσσόμενες χώρες και Linux

Τα οικονομικά οφέλη του Linux είναι πολύ σημαντικά για τις αναπτυσσόμενες χώρες λόγω του τεράστιου οικονομικού κόστους ενός συμβολαίου με μια ιδιωτική εταιρεία που θα προμηθεύσει τις κρατικές υπηρεσίες με λογισμικό με πατέντα.

Ενδιαφέρουσα είναι και η διάδοσή του σε χώρες όπως το Πακιστάν και η Ινδία, χώρες όπου η εξοικείωση με τη χρήση υπολογιστή είναι πολύ ευρύτερη από τις οικονομικές δυνατότητες των κρατών αυτών για σύγχρονη τεχνολογική υποδομή κατά το δυτικό μοντέλο με τα λογισμικά με πατέντα. Τα κρατίδια της Ινδίας Κεράλα και Ταμίλ Ναντού έχουν επιλέξει το Linux για το λογισμικό των υπολογιστών στα σχολεία τους.

Τεχνολογική αυτονομία από τις ΗΠΑ

Πολλές χώρες έχουν επιλέξει το ελεύθερο λογισμικό με πολιτικούς όρους. Καχύποπτες για την επιρροή σε κρατικές βάσεις δεδομένων και ευαίσθητους τομείς εθνικής ασφάλειας που μπορεί να έχει μια πολυεθνική με έδρα τις ΗΠΑ, όπως η Microsoft, χώρες που αρνούνται την αμερικάνικη πολιτική επιρροή έχουν χρησιμοποιήσει το Linux για να πετύχουν μια “τεχνολογική αυτονομία”.

Τα παραδείγματα πολλά. Βενεζουέλα και Βραζιλία άλλαξαν το λογισμικό των κρατικών υπολογιστών στα τέλη του 2004 και αρχές του 2005.

Ο Augusto Cesar Gadelha, γενικός γραμματέας του υπουργείου Επιστήμης και Τεχνολογίας της Βραζιλίας, εξήγησε γιατί η Βραζιλία έκανε την επιλογή του Linux σχολιάζοντας ότι “αυτό που ενδιαφέρει την κυβέρνηση είναι να δώσει εναλλακτικές επιλογές σ’ έναν σχεδόν μονοπωλιακό χώρο”.

Κούβα, Βόρεια Κορέα και Κίνα έχουν αναπτύξει δικά τους λογισμικά που βασίζονται στο Linux, το Nova (Κούβα), το Red Star OS (Βόρεια Κορέα) και το Red Flag Linux (Κίνα).

Η Κίνα ανέπτυξε το Red Flag Linux για χρήση απ’ όλες τις κινεζικές κυβερνητικές υπηρεσίες μετά την αντιπαράθεση της Κίνας με τη Microsoft και το “ξήλωμα” των Windows 2000 από όλα τα κυβερνητικά κομπιούτερ.

Πειράματα σε τοπικό επίπεδο

Πολλές φορές η διάδοση του Linux έχει ξεκινήσει από την τοπική αυτοδιοίκηση, συχνά ως πείραμα που μεταφέρεται σε κεντρικό επίπεδο.

Στη Γερμανία το κρατίδιο της Νότιας Σαξονίας εξοικονόμησε 20 εκατομμύρια ευρώ μετά την επιλογή του Linux για τις υπηρεσίες του κρατιδίου, ενώ εδώ και αρκετά χρόνια έχουν “μεταναστεύσει” στο Linux οι δήμοι του Βερολίνου και του Μονάχου.

Η αυτόνομη κοινότητα της Εξτρεμαδούρα στην Ισπανία έχει εγκαταστήσει το ελεύθερο λογισμικό σε 14 νοσοκομεία, 400 κέντρα υγείας και 80.000 σχολικούς υπολογιστές, ενώ έχει δημιουργήσει και δική της εκδοχή του Linux, το LinEx. Δική της εκδοχή του Linux έχει και η Ανδαλουσία, το Guadalinex.

Πολύ ενδιαφέρον παρουσιάζει η περίπτωση της πολιτείας του Μισισίπι στις ΗΠΑ, όπου οι τοπικές, πολιτειακές και ομοσπονδιακές αστυνομικές δυνάμεις συντονίζονται με ένα σύστημα που βασίζεται στο Linux. Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από το ομοσπονδιακό υπουργείο Εσωτερικής Ασφάλειας με στόχο να επεκταθεί και σε ομοσπονδιακό επίπεδο κάποια στιγμή στο μέλλον.

Εν κατακλείδι

Όταν ως χώρα δεν έχεις εθνική στρατηγική για τίποτε, και περιμένεις στης μίζες και τα ρουσφέτια να τα αρπάξεις, όταν αγοράζεις αεροπλάνα και πολεμικό υλικό που δεν θα χρησιμοποιήσεις ποτέ σου, για να μιζάρεις αυτούς που σε τοποθέτησαν στην θέση βουλευτού, η πρωθυπουργού,

όταν έχεις το χειρότερο εκπαιδευτικό σύστημα στην Ευρώπη, χωρίς παρόν και μέλλον, και τα παιδιά δεν έχουν εκπαιδευτικά βιβλία, αλλά χρησιμοποιούν σημειώσεις,

όταν ο πληθυσμός σου είναι γηρασμένος και οι νέοι φεύγουν στο εξωτερικό αναζητώντας εργασία, αφού επίσημα η χώρα έχει 20% ανεργία, η χρήση λογισμικού ανοιχτού κώδικα είναι το τελευταίο πράγμα που θα σε ενδιέφερε ως κράτος να υιοθετήσεις.

Οπότε το λογισμικό ανοιχτού κώδικα είναι καλή φάση, όμως δεν έχει μίζες, άρα δεν είναι για μας ως κράτος κρωζει η φιλελεύθερη λογικη ,

το τι θα ξημερώσει βέβαια στην Ελλάδα του αύριο που οραματιζόμαστε υπο την προϋπόθεση της ανατροπής του πολιτικού συστήματος του χθες το περιγράψαμε παραπάνω

Και ένα σχόλιο για κάποιους Κυρίους που υποβαθμίζουν κατά τη γνώμη μας απολύτως συνειδητά την υπηρεσία πληροφορικής

Για να είναι κάποιος άξιος δεν χρειάζεται να φοράει σκουλαρίκι και να ξέρει την παρωχημένη fortran μια χαρά άξια στελέχη έχει η Πληροφορική μας με γνώσεις φιλότιμο και επίπεδο αξιοζήλευτο

Αυτό που χρειάζεται είναι να αγαπάς τους ανθρώπους της και να έχεις όραμα για το Μέλλον της Δημόσιας ΕΥΔΑΠ και όχι του κάθε ευκαιριακού ημέτερου Σωτήρα

Τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν τις απόψεις των συγγραφέων τους

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ