ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΣΕΚΕΣ
Εγγραφή σε Newsletter • Για να μην χάνεις είδηση
Ευχαριστούμε!
Τα σημαντικότερα γεγονότα του 2025 μέσα από τις αναρτήσεις του sekes-eydap.gr
Το 2025 υπήρξε μια χρονιά έντονων εξελίξεων για την ΕΥΔΑΠ και το κίνημα υπεράσπισης του δημόσιου νερού. Από τη μία πλευρά, η φύση πίεσε με πρωτοφανή λειψυδρία, φέρνοντας στο προσκήνιο την ανάγκη μεγάλων επενδύσεων και συνετής διαχείρισης των υδάτινων πόρων. Από την άλλη, η κυβέρνηση προώθησε νομοθετήματα (σε νερό και εργασιακά) που προκάλεσαν κύμα αντιδράσεων – με απεργίες, ανακοινώσεις και κινητοποιήσεις, οι εργαζόμενοι της ΕΥΔΑΠ βρέθηκαν πολλές φορές στο δρόμο του αγώνα. Οι συνδικαλιστικές διεργασίες (εκλογές, αντιπαραθέσεις παρατάξεων) σημάδεψαν το εσωτερικό μέτωπο, ενώ παράλληλα η φωνή των εργαζομένων ενώθηκε με την κοινωνία σε ευρύτερα θέματα (Δικαιοσύνη για τα Τέμπη, μνήμη Πολυτεχνείου). Το νήμα που διαπερνά όλα τα γεγονότα είναι η μάχη για το νερό ως δημόσιο κοινωνικό αγαθό – μια μάχη που το 2025 όχι μόνο δεν κόπασε, αλλά φούντωσε ενόψει των νέων προκλήσεων.
Παρέμβαση ΣΕΚΕΣ στη Δημόσια Διαβούλευση της ΡΑΑΕΥ για την Τιμολογιακή Πολιτική της ΕΥΔΑΠ
Η επιστολή - παρέμβαση του ΣΕΚΕΣ στη Δημόσια Διαβούλευση της ΡΑΑΕΥ επί της εισήγησης της ΕΥΔΑΠ Α.Ε. για το Χρηματοοικονομικό Κόστος και τα Στοιχεία Τιμολογιακής Πολιτικής της 1ης Ρυθμιστικής Περιόδου 2025–2029
ΣΕΚΕΣ: “Ποιο «μοντελάκι» θα φορέσουμε φέτος τις γιορτές; «ΔΕΗ» ή «ΕΥΔΑΠ»;”
Τα Χριστούγεννα είναι η εποχή που ανάβουν τα φώτα, αλλά φαίνονται πιο καθαρά και οι σκιές. Και φέτος, πίσω από τα λαμπιόνια και τις ευχές, η πραγματικότητα για χιλιάδες νοικοκυριά σκοτεινιάζει από την ακρίβεια.Εμείς, οι εργαζόμενοι της ΕΥΔΑΠ, στεκόμαστε δίπλα σε κάθε σπίτι που μετρά τα ευρώ πριν ανοίξει τη βρύση. Γιατί το νερό δεν είναι πολυτέλεια, ούτε εποχικό είδος. Είναι δικαίωμα. Και τα δικαιώματα δεν τιμολογούνται ανάλογα με το πάχος του πορτοφολιού.
ΣΕΚΕΣ: “Κρυμμένες αλήθειες. Που θα πάνε τα λεφτά; (Ένας αναγκαίος σχολιασμός στην επιστολή του Διευθύνοντα Συμβούλου)”
Η ΕΥΔΑΠ εισέρχεται σε μια νέα ρυθμιστική περίοδο (2025-2029), όπου οι προκλήσεις δεν περιορίζονται μόνο στις εξωτερικές συνθήκες, αλλά αφορούν και τον πιο βασικό πυρήνα της λειτουργίας της: το ανθρώπινο δυναμικό. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε με σαφήνεια τι αλλάζει, τι παραμένει στάσιμο και – κυρίως – ποιος είναι ο λόγος που πρέπει να αναδείξουμε τα ζητήματα που μας απασχολούν (με αφορμή και την αλλαγή του κανονισμού της εταιρείας και του προσωπικού).
ΣΕΚΕΣ: “Η Κοινωνική Συμφωνία Υπουργείου Εργασίας – ΓΣΕΕ και η αλήθεια πίσω από την προπαγάνδα”
Κυβέρνηση και πλειοψηφία της ΓΣΕΕ (ΠΑΣΚΕ-ΔΑΚΕ) παρουσιάζουν την πρόσφατη «Κοινωνική Συμφωνία» ως ιστορική εξέλιξη. Από κοντά και οι χειροκροτητές ΕΑΚΕ-ΠΑΣΚΕ στην ΕΥΔΑΠ.Πίσω από το επικοινωνιακό πέπλο, η ουσία παραμένει αμετάβλητη: το αντεργατικό πλαίσιο των μνημονίων δεν καταργείται – αναπαράγεται με νέο περιτύλιγμα.
ΣΕΚΕΣ: “Η κήρυξη της Αττικής σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης, η μήνις του θεού Ποσειδώνα και η κακοκαιρία Adel”
Λες και αμέσως μετά την κυβερνητική σύσκεψη για τη λειψυδρία, ο Ποσειδώνας, ο θεός των υδάτων, θύμωσε και συγκάλεσε το συμβούλιο των Θεών.Σε αυτό το… Ολύμπιο Συμβούλιο αποφασίστηκε να εξουσιοδοτηθεί ο Δίας να πάρει μέτρα για να εκτονωθεί η οργή του Ποσειδώνα, για όσα εξαγγέλουν Κυβέρνηση και η ΡΑΑΕΥ (Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας & Υδάτων) με την κήρυξη της Αττικής σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης λόγω… λειψυδρίας.
ΣΕΚΕΣ: “41ο Συνέδριο ΟΜΕ – Αρνητικός για τους εργαζόμενους ο συσχετισμός στο νέο Δ.Σ. – Δεν είναι η πρώτη φορά – Ο αγώνας συνεχίζεται.
Οι εργασίες και τα αποτελέσματα των αρχαιρεσιών του 41ου Συνεδρίου έδειξαν – δυστυχώς – ότι η ΟΜΕ, το ανώτατο συνδικαλιστικό όργανο των εργαζομένων της ΕΥΔΑΠ, κινείται στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση από αυτή της υπεράσπισης του κοινωνικού και δημόσιου χαρακτήρα της Εταιρείας και των συμφερόντων των εργαζομένων.Η απόλυτη πλειοψηφία που έδωσαν οι αντιπρόσωποι στο ψηφοδέλτιο ΕΑΚΕ–ΠΑΣΚΕ-Συνεργαζόμενοι, με τη στήριξη των πρόθυμων της «Ελεύθερης Έκφρασης», διαμόρφωσε στο νέο Δ.Σ. ένα συσχετισμό, που κάθε άλλο παρά προμηνύει θετικές εξελίξεις για τους εργαζόμενους.
ΣΕΚΕΣ: “Εμπρός για της γενιάς μας τα Πολυτεχνεία”
Μνήμη και τιμή για όσους αγωνίστηκαν και θυσιάστηκαν τον Νοέμβρη του 1973. Η εξέγερση του Πολυτεχνείου υπενθυμίζει τη δύναμη του νεολαιίστικου κινήματος, του εξεγερτικού πνεύματος, του συλλογικού αγώνα. Κυρίως, όμως, είναι σπίθα και πυξίδα για την ανατροπή της σημερινής δυστοπίας.
41ο Συνέδριο ΟΜΕ ΕΥΔΑΠ: Οι ομιλίες των αντιπροσώπων του ΣΕΚΕΣ
Ομιλίες Κώστα Λυμπέρη, Γ. Γραμματέα Συλλόγου Επιστημονικού Προσωπικού ία Γιώργου Τζοβάνη, μέλους Συλλόγου Προσωπικού και Θανάση Φωτόπουλου, μέλους Συλλόγου Επιστημονικού Προσωπικού
ΣΕΚΕΣ: Φιέστα και ψέματα για τα 100 χρόνια της… ΟΥΛΕΝ(!)
Εκδήλωση στις 30/10 για τα 100 χρόνια της ΕΥΔΑΠ που ιδρύθηκε το… 1980. Εκδήλωση σαν παραμύθι της Χαλιμάς, με funcy μπλε φωτορυθμικά, που θύμιζε την ιστορία του γυμνού βασιλιά (ΕΥΔΑΠ) που παγιδεύεται από τους… συμβουλάτορες (Διοίκηση, κυβέρνηση) που του υπόσχονται ένα μαγικό κοστούμι, ορατό μόνο από τους ίδιους. Καθώς όλοι φοβούνται να παραδεχτούν ότι δεν βλέπουν τίποτα, ο βασιλιάς παρελαύνει γυμνός, μέχρι που κάποιος φωνάζει την αλήθεια.
ΣΕΚΕΣ: Στις εκλογές του Πολιτιστικού συμμετέχουμε και στηρίζουμε το ψηφοδέλτιο “Πολιτιστική Δημιουργία – Μαζί για τον Πολιτισμό”
Στις ερχόμενες εκλογές τα μέλη του ΣΕΚΕΣ αποφασίσαμε να επιδιώξουμε ένα τολμηρό εγχείρημα ενότητας και συνεργασίας στην πράξη. Επικοινωνήσαμε με συναδέλφους και δυνάμεις σε αυτήν την κατεύθυνση. Κάποιοι δε δέχτηκαν ούτε καν να απαντήσουν. Κάποιοι κράτησαν θεμιτούς ενδοιασμούς. Προχωράμε βασισμένοι στην πολυετή παρακαταθήκη μας και τις αρχές μας.Συμμετέχουμε και στηρίζουμε το ψηφοδέλτιο ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ-ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ.
ΣΕΚΕΣ: “Όλοι / όλες στην Απεργία την Τρίτη 14 Οκτωβρίου και στη διαδήλωση στο Σύνταγμα 11 π.μ.
Το ΣΕΚΕΣ καλεί όλες και όλους τους εργαζόμενους να συμμετάσχουμε μαζικά στην απεργία που προκήρυξε το Εργατικό Κέντρο Αθήνας και στη συγκέντρωση στο Σύνταγμα, ενάντια στο νέο αντεργατικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης.
ΣΕΚΕΣ: “Όλοι / όλες στην 24ωρη Γενική Απεργία – Τετάρτη 1η Οκτωβρίου”
Την Τετάρτη 1 Οκτωβρίου απεργούμε και διαδηλώνουμε ενάντια στο νέο αντεργατικό νομοσχέδιο που φέρνει η κυβέρνηση. Ένα νομοσχέδιο που καταργεί το 8ωρο, θεσμοθετεί 13ωρη εξοντωτική εργασία, διαλύει το δικαίωμα στην ξεκούραση και μετατρέπει τον χρόνο μας σε εμπόρευμα.Ο χρόνος εργασίας είναι η ίδια μας η ζωή. Δεν χαρίζεται στους εργοδότες, δεν μπαίνει στη ζυγαριά της «ανταγωνιστικότητας» και των κερδών.
ΣΕΚΕΣ: “Αρνητικά αποτελέσματα στην ΕΥΔΑΠ: οι εργαζόμενοι στο στόχαστρο”
Στην παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων Α’ Εξαμήνου του 2025, η διοίκηση της ΕΥΔΑΠ – και ιδιαίτερα ο Διευθύνων Σύμβουλος στις τοποθετήσεις του – απέδωσε τις ζημιές ύψους 5,5 εκατ. ευρώ στις μισθολογικές διεκδικήσεις των εργαζομένων και στις αυξημένες προβλέψεις για αποζημιώσεις.
ΣΕΚΕΣ: “Οι πολλοί παίρνουν ψίχουλα, ενώ οι λίγοι αποκομίζουν δισεκατομμύρια”
Τα «μέτρα στήριξης» που εξήγγειλε ο Πρωθυπουργός στη ΔΕΘ δεν είναι τίποτε άλλο παρά ψίχουλα από το μεγάλο φαγοπότι των υπερπλεονασμάτων, που προέρχονται από την υπερφορολόγηση μισθωτών και συνταξιούχων και την μείωση των κοινωνικών δαπανών.Την ώρα που η κοινωνία στενάζει από την ακρίβεια, τα ενοίκια, τους μισθούς πείνας και τη διάλυση των δημόσιων υπηρεσιών, η κυβέρνηση επιλέγει να επιστρέψει μόλις ένα κλάσμα από όσα αφαίρεσε και συνεχίζει να αφαιρεί.
Ανακοίνωση Γραφείο Τύπου του ΣΕΚΕΣ για την κλήση σε απολογία συναδέλφου και τις τοποθετήσεις στελεχών
Θεωρούμε απαράδεκτη την κλήση σε απολογία συναδέλφου για αναρτήσεις στο προσωπικό της προφίλ στο Facebook, οι οποίες περιείχαν πολιτική και συνδικαλιστική κριτική, χωρίς προσβλητικό ή συκοφαντικό χαρακτήρα. Η επίκληση του Κώδικα Δεοντολογίας της ΕΥΔΑΠ, αν ερμηνευθεί όπως επιχειρείται, οδηγεί σε λογοκριτικό αποτέλεσμα αντίθετο προς τα δικαιώματα των εργαζομένων. Καμία διάταξη του Κώδικα δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να απαγορεύσει στον εργαζόμενο να κάνει κριτική ή να εκφέρει ιδεολογικές απόψεις.
Γραφείο Τύπου ΣΕΚΕΣ: «Μυστικές συνεννοήσεις πίσω από τις πλάτες των εργαζομένων για το Υγειονομικό”
Στελέχη της ΕΑΚΕ χωρίς καμία απόφαση ή σχετική εξουσιοδότηση από το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας «ομολόγησαν» με τη σημερινή τους ανακοίνωση (25/7), (την οποία υπογράφουν ως… «Δ.Σ. της ΟΜΕ»), ότι διεξάγουν καλοκαιριάτικα μυστικές συζητήσεις με τη Διοίκηση της ΕΥΔΑΠ για την τροποποίηση του Κανονισμού της Υγειονομικής Υπηρεσίας.
Γραφείο Τύπου ΣΕΚΕΣ: «Όπως έκαναν με τους λογαριασμούς του ρεύματος, προσπαθούν να λανσάρουν με “ωραίο” ή “αναγκαίο” περιτύλιγμα και τους λογαριασμούς του νερού”
Αφού οι κυβερνήσεις απέτυχαν διαχρονικά τα τελευταία 15 χρόνια να ξεπουλήσουν πλήρως ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ, στη συνέχεια να τις εντάξουν στο ΤΑΙΠΕΔ και στο Υπερταμείο, αφού εξάντλησαν ανεπιτυχώς τις προσπάθειες να επιβάλλουν ΣΔΙΤ στο ΕΥΣ της Αττικής και να θεσμοθετήσουν "αντικοινωνικούς" κανόνες τιμολόγησης μέσω των ΚΥΑ τιμολόγησης, επιχειρούν με το φόβο της λειψυδρίας να πετύχουν ότι δεν μπόρεσαν μέσω των υπολοίπων τρόπων.
ΣΕΚΕΣ: “Μία ώρα και μία μέρα”
Μέσα σε αυτό το εφιαλτικό τοπίο, κάποιοι στη διοίκηση της ΕΥΔΑΠ – με τη συνδρομή ορισμένων υπηρεσιακών στελεχών – επιλέγουν να πρωταγωνιστούν στην παραπέρα καταστρατήγηση των εργασιακών δικαιωμάτων, υιοθετώντας παράνομες πρακτικές που χειροτερεύουν τους όρους εργασίας.Αντί να απαιτήσουν μόνιμες προσλήψεις για την κάλυψη των προφανών ελλείψεων προσωπικού, προσπαθούν να «κλέψουν» ρεπό και ώρες από τους εργαζομένους, ακόμα και παραβιάζοντας την ήδη αποδυναμωμένη εργατική νομοθεσία
ΣΕΚΕΣ: Περί «υποκρισίας και συνδικαλιστικής εξαπάτησης». Μια απάντηση στην ΕΑΚΕ
Στην ανακοίνωση της ΕΑΚΕ στις 16/5/2025 με τίτλο «Η υποκρισία και η συνδικαλιστική εξαπάτηση» (ο... εμπνευσμένος τίτλος μάλλον οφείλεται στο ότι οι συντάκτες της ανακοίνωσης κοιταζόντουσαν στον καθρέφτη όταν την έγραφαν) τι να πρωτοθαυμάσεις; Την ευκολία με την οποία οι συντάκτες της ανακοίνωσης ρίχνουν λάσπη και χολή, δήθεν στο όνομα της υπεράσπισης των συμφερόντων των εργαζομένων; Την παραπληροφόρηση και την απόκρυψη των πραγματικών γεγονότων με σκοπό να παραμείνουν οι εργαζόμενοι στο σκοτάδι;
ΣΕΚΕΣ: Δικαστική διεκδίκηση για όλους ή για λίγους και «εκλεκτούς»
Ξεκινάμε προσπάθεια για την οργάνωση προσφυγής, με τον δικηγόρο και τους όρους της προσφυγής του Συλλόγου Επιστημονικού Προσωπικού (εφάπαξ ποσό μικρότερο των 25€ ανά εργαζόμενο για κάθε προσφυγή, συν 5% επί του τελεσιδίκως επιδικασμένου καθαρού αναδρομικού ποσού) και στην οποία θα μπορεί να συμμετάσχει οποιασδήποτε εργαζόμενος/η, σε όποιον σύλλογο και αν ανήκει.
ΣΕΚΕΣ: “Κορυφαία πολιτική πράξη φίμωσης, η παράνομη απόλυσή του Κώστα Γενιδούνια”
Η απόλυσή του δεν αποτελεί μια απλώς (έστω και παράνομη) εργασιακή πράξη — είναι μια κορυφαία πολιτική πράξη φίμωσης. Ένας άνθρωπος που επέλεξε να μιλήσει, να προειδοποιήσει και να προστατεύσει ζωές, αποπέμπεται με τρόπο που συνιστά ευθεία απειλή σε κάθε εργαζόμενο που τολμά να σηκώσει κεφάλι.
ΣΕΚΕΣ: “Η Πρωτομαγιά δεν είναι αργία, είναι κάλεσμα σε μάχη – Η ιστορία γράφεται με αγώνες”
139 χρόνια από την ηρωική πρωτομαγιά του 1886 στο Σικάγο, όταν ετέθη με αγωνιστικό και αιματοβαμμένο τρόπο το αίτημα των τριών οχταώρων (8 ώρες δουλειά, 8 ώρες ξεκούραση, 8 ώρες ύπνος). Η Πρωτομαγιά του 1886 δεν ήταν γιορτή. Ήταν μάχη. Οι εργάτες στο Σικάγο δεν ζήτησαν «ευκαιρίες», ούτε «διάλογο». Διεκδίκησαν με αίμα το δικαίωμα να ζουν ως άνθρωποι και όχι ως γρανάζια ενός μηχανισμού που παράγει πλούτο για τους λίγους και το προσωπικό τους.139 χρόνια μετά, το δίδαγμά τους παραμένει αμείλικτο: Για τους εργαζόμενους δεν υπάρχει άλλος δρόμος από εκείνον της ενότητας και του αγώνα.
ΣΕΚΕΣ: “Όλες/οι στην Απεργία την Τετάρτη 9 Απριλίου”
Οι μαζικές κινητοποιήσεις της 28ης Φεβρουαρίου για τα Τέμπη, για δικαιοσύνη και για “οξυγόνο”, συγκλόνισαν την κοινωνία και έστειλαν ηχηρό μήνυμα στο πολιτικό κατεστημένο. Απέδειξαν πως όταν οι εργαζόμενοι είναι ενωμένοι, μπορούν να διεκδικούν και να πετυχαίνουν. Ότι ο δρόμος για τις νίκες είναι ένας: η αγωνιστική ενότητα, η προσήλωση στα πραγματικά προβλήματα και οι συγκεκριμένες, άμεσες διεκδικήσεις.
Συνάντηση αντιπροσωπείας του ΣΕΚΕΣ με την Γενική Διευθύντρια Ανθρωπίνου Δυναμικού
Την Παρασκευή 28 Μαρτίου 2025 πραγματοποιήθηκε προγραμματισμένη συνάντηση αντιπροσωπείας του ΣΕΚΕΣ για Δημόσια ΕΥΔΑΠ με την Γενική Διευθύντρια Ανθρωπίνου Δυναμικού. Στην συνάντηση οι εκπρόσωποι του ΣΕΚΕΣ ενημέρωσαν την Γ.Δ. για τις απόψεις και τις προτάσεις της συλλογικότητας για θέματα που αφορούν στο προσωπικό και την εύρυθμη λειτουργία της εταιρείας με βασικότερο όλων την άμεση αντιμετώπιση της έλλειψης του αναγκαίου για τη λειτουργία της ΕΥΔΑΠ μόνιμου προσωπικού.
